گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۳۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است


کاربردهای صحیح و غلط از ایمپکت فاکتور مجله

امروزه اینکه جوامع دانشگاهی و آکادمیک الزام دارند تا مقالات خود را در مجلات انگلیسی با پرستیژ علمی چاپ کنند یک حقیقت است. در این میان، یکی از ملاک‌های تعیین کننده پرستیژ علمی مجلات ایمپکت فاکتور است. بر این اساس است که بسیاری از پژوهشگران علاقه دارند در مجله‌ای به چاپ مقاله بپردازند که دارای ایمپکت فاکتور بالا باشد. در نهایت با توجه به دلایل ذکر شده این احتمال وجود دارد که کاربردهای صحیح و غلط از ایمپکت فاکتور مجله انجام گردد. در این مطلب به ذکر چند کاربرد صحیح و غلط ایمپکت فاکتور می‌پردازیم (بیشتر بخوانید: انواع مختلف ضریب تاثیر و جایگزین های IF را بشناسید).

کاربردهای صحیح و غلط از ایمپکت فاکتور مجله

۱- یک سنجه عینی برای تعیین پرستیژ علمی مجله. وقتی محققی می‌خواهد برای ارسال مقاله خود ژورنال انتخاب کند، مجلات بسیار زیادی را پیش روی خود می‌بیند. ایمپکت فاکتور یا IF در این میان سنجه‌ای عینی است که به پژوهشگر کمک می‌کند تا موقعیت و جایگاه علمی مجلات را بشناسد. به عنوان یک قاعده کلی، هرچقدر ضریب تاثیر یک مجله بالا باشد، به همان میزان پرستیژ علمی و کیفیت آن نیز بالا خواهد بود. بنابراین، مورد اول، یکی از استفاده‌های صحیح از ضریب تاثیر مجله است.

۲- انتخاب مجلات برای کتابخانه‌ها. هزاران ژورنال هم اکنون وجود دارند که دوست دارند نسخه‌ای از مجلات آنها در کتابخانه‌های معتبر باشد. ضریب تاثیر این امکان را به مسئولین کتابخانه ها می‌دهد تا بتوانند از بین مجلات مختلف  و متقاضی، آن مجلاتی که دارای ضریب تاثیر بالایی هستند را انتخاب نمایند. بنابراین، مورد دوم نیز جزو استفاده‌های صحیح از ضریب تاثیر مجله است.

۳- ارزیابی علمی و دانشگاهی. گهگاهی مسئولین دانشگاه برای اینکه به فردی بورس تحصیلی یا مزایای دیگری بدهند و یا اینکه فردی را از لحاظ علمی ترفیع کنند از ضریب تاثیر استفاده می‌کنند. به این معنی که اگر آن فرد در یک مجله با ایمپکت بالا یک مقاله چاپ کنند همین را به عنوان ارزش علمی فرد تلقی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. حال آنکه اگر فردی در شرایط دیگر دارای چندین مقاله بدون ضریب تاثیر و دارای آثار علمی غیر از مقاله باشد، رقابت را به حریف خود خواهد باخت. باید مد نظر قرار دهیم که ضریب تاثیر نشان دهنده ضریب تاثیر مقاله نیست بلکه متعلق به مجله است و تمامی مقالاتی که در آن چاپ شده‌اند. گهگاهی دیده می‌شود که در سابقه یا آرشیو یک مجله چندین مقاله قوی از پژوهشگران صاحب نام درج شده است که مجله، ضریب تاثیر فعلی خود را بیشتر مرهون اثر آن نویسندگان است و مابقی مقالات اثر گهگاه ناچیزی بر افزایش ضریب تاثیر آن مجله می‌گذارند. بنابراین، استفاده از ضریب تاثیر مجله برای ارزیابی کیفیت علمی یک فرد نمی‌تواند ملاک کافی باشد. در نهایت می‌توان این مورد را جزو موارد استفاده ناصحیح از ضریب تاثیر قلمداد نمود.

  • خدمات دانشجویی


۵ توصیه مهم ادیتور مجلات قبل از ارسال مقاله به مجله

چاپ شدن مقاله در یک مجله معتبر نشان دهنده موفقیت شما در پژوهش است. از آنجایی که تنها درصد اندکی از مقالات ارسال شده به مجلات مورد پذیرش قرار می‌گیرند باعث شده است که فرآیند اخذ پذیرش یک فرآیند حساس و دشواری باشد. جهت قرار گرفتن در درون درصد اندک مقالات پذیرش شده، مولفان می‌بایست به دقت برخی نکات را مورد توجه قرار دهند و واقعاً بر روی آنها حساس باشند تا بتوانند ادیتورهای مجلات را تحت تاثیر قرار دهند. در این مطلب که با عنوان ۵ توصیه مهم ادیتور مجلات قبل از ارسال مقاله به مجله ارایه شده است، به نقل مهمترین توصیه‌هایی که از سوی ادیتورهای مجلات شده است می‌پردازیم. مطمئن باشید رعابت این ۵ اصل به شما کمک بزرگی در پذیرش مقالات خواهد نمود.

۵ توصیه مهم ادیتور مجلات قبل از ارسال مقاله به مجله

۱- عنوان مقاله را خودتان نگارش کنید.

عنوان مقاله مهمترین و اساسی‌ترین بخش یک مقاله است که اغلب نگارش آن نیز بسیار دشوار است. غالباً مولفین نوشتن عنوان مقاله را به همکاران ویراستار خود می‌سپارند؛ اما باید بدانید که بهترین فردی که می‌تواند عنوان مقاله را انتخاب نماید خود مولف یا مولفین مقاله هستند. عنوان مقاله شما باید نشانگر حیطه‌ای که شما در آن کار کردید باشد؛ علاوه بر این، اهمیت پژوهش شما را نیز نشان دهد. یک عنوان خوب می‌تواند خوانندگان را به خود جذب کند و میزان رفرنس قرار گرفتن مقاله شما را از سوی پژوهشگران دیگر بالا برد. بنابراین، خودتان عنوان مقاله‌تان را انتخاب نمایید و آن را محول به ویراستاران نکنید. ویراستار می‌تواند عنوان مقاله انتخاب شده شما را تاحدودی چکش‌کاری نماید و بهتر سازد.

۲- چکیده مقاله را خودتان بنویسید.

چکیده مقاله تنها بخشی است که ادیتورها و یا خوانندگان مقاله با خواندن آن تصمیم می‌گیرند که آیا کل محتوای مقاله را مطالعه کنند یا خیر. اگر چکیده شما تاثیرگذار باشد، مطمئن باشید که مقاله خوانده می‌شود. متاسفانه بعد از اتمام پژوهش و نگارش بدنه اصلی مقاله، مولفین زمان بسیار کمی برای نوشتن چکیده مقاله صرف می‌کنند و یا اینکه نوشتن آن را باز به اشخاص دیگر و یا ویراستاران می‌سپارند. متخصصان ویراستاری می‌توانند چارچوب چکیده نوشته شده توسط شما را بازبینی کنند و آن را به لحاظ محدودیت کلیدواژگان بررسی نمایند اما باید بدانید که بار دیگر بهترین چکیده را برای مقاله شما، خود شما خواهید نوشت. چکیده مقاله از نظر ادیتورها بسیار حائز اهمیت است زیرا تقریباً میتوانیم بگوییم ۹۹ درصد ادیتورها با خواندن کاورلتر و چکیده مقاله تصمیم اولیه خود را درباره مقاله می‌گیرند.

۳- مقاله خود را به خوبی ساختاربندی کنید.

تمامی مجلات ساختار خاصی را برای مقالات ارسالی در نظر دارند و به زعم بسیاری از ادیتورها یکی از رایجترین دلایل رد مقالات به خاطر ان است که مقاله ارسالی خوب برحسب ساختار خود مجله ساختاربندی نشده است. وقتی می‌خواهید مقاله را نگارش کنید سعی کنید کار نگارش را بر اساس ساختار اعلام شده آن مجله نگارش کنید. اگر ساختار مقاله شما مشخص و واضح باشد ویراستار مجله نیز می‌تواند در درون آن ساختار مقاله شما را بیشتر بهبود دهد و ادیتور مجله نیز با مشاهده رعایت دقیق ساختار مقاله، نسبت به آن دید مثبتی پیدا خواهد کرد.

ready-to-get-published_orig

۴- مطمئن شوید که داده‌های شما دقیق هستند.

جمع‌آوری داده‌ها یکی از مراحل درونی در فرآیند پژوهش است  که شامل جداول، اشکال، نمودارها یا سایر آماره‌ها می‌شود. قبل از اینکه مقاله خود را سابمیت کنید، سعی کنید داده‌هایتان دقیق و کامل باشند. نقص در یک نمودار، یا اشتباه در درون داده‌های یک جدول یک اشتباه مرگبار است. در حقیقت شما کل پژوهش را انجام داده‌اید که داده‌ای را جمع‌آوری کنید و فرضیات و سوال پژوهشی را با این داده‌ها رد یا تایید می‌کنید و جواب می‌دهید. در صورتی که اشتباهی در داده‌ها وجود داشته باشد مطمئن باشید که مقاله بی‌چون و چرا رد خواهد شد. دقیق بودن داده‌ها حتی می‌تواند به نوع آزمون‌های استفاده شده و نرم‌افزار مورد استفاده شده نیز مرتبط باشد. اگر شما در انجام آزمونهای آماری، آزمونی را به اشتباه انجام داده باشید یا از یک آزمون ضعیفتر یا یک نرم افزار قدیمی استفاده نموده باشید ادیتورهای مجله آن را از شما نخواهند پذیرفت.

۵- مقاله را چندبار به صورت کامل بخوانید.

در طی خواندن مقاله، غلط‌های املایی را تصحیح کنید، فضاهای زاید که بین جملات یا پاراگراف‌ها هستند را حذف کنید، مطمئن شوید که تنها از یک فونت خاص استفاده کرده‌اید، اشتباهات گرامری را تصحیح کنید و در نهایت منابع یا رفرنسهایتان را بررسی کنید تا در صورت رخداد هرگونه اشتباه آن را تصحیح نمایید.

در نهایت باید بگوییم که کار پذیرش و چاپ مقاله یک کار کاملاً رقابتی می‌باشد. در صورتیکه مقاله رقیب شما اندکی بهتر از مقاله شما باشد آن مقاله به جای مقاله شما پذیرفته می‌شود. ادیتورها نیز سعی می‌کنند خود را درگیر داوری‌ها چندباره نکنند. سعی می‌کنند در همان آغاز مقاله‌ای را انتخاب کنند که به کمترین حجم داوری نیاز باشد و فرآیند چاپ و پذیرش آن نیز راحت‌تر و ساده‌تر صورت گیرد.

  • خدمات دانشجویی

یک روش ساده برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش

یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های پژوهشگران و دانشجویان در انجام کار پژوهشی خود (چه مقاله و چه پایان نامه) یافتن منابع مرتبط و خوب است. مخصوصاً پژوهشگران تازه کار اصلاً نمی‌دانند  برای یافتن منابع خود باید از کجا شروع کنند و چه کاری باید انجام دهند. بسیاری از اساتید نیز در آغاز رهنممودهای کلی و مبهمی به دانشجویان ارایه می‌کنند و از آنها می‌خواهند حتماً در نوشتن کار پژوهش از مقالات خوب و منابع جدید استفاده نمایند. در این مطلب قصد داریم یک روش ساده برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش را برای پژوهشگران و دانشجویان بیان کنیم (بیشتر بخوانید: چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟).

یک روش ساده برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش

وقتی موضوع پژوهشی انتخاب می‌شود یقیناً سابقه پژوهشی یا ادبیات پژوهشی خاص خود را در بین پژوهش‌های قبل‌تر دارد. این پژوهش‌ها منبع عظیمی می‌توانند برای یک پژوهشگر باشند تا در نگارش کار خود از انها استفاده نماید.

بارها اتفاق می‌افتد که ما نمی‌توانیم تمامی منابع و سوابق پژوهشی مرتبط با موضوع پژوهش‌مان را از طریق جستجوی تک به تک آنها پیدا کنیم. همچنین، اینکه منابع چقدر مرتبط به موضوع پژوهش ما هستند یا خیر نیز مشخص نمی‌‌شود. بارها پژوهشگران با صرف زمان زیاد مقالات مختلفی که جستجو نموده‌ند را مطالعه می‌کنندو نهایتاً مطالب کاملاً مرتبط و مورد قبول اندکی پیدا می‌کنند.

یکی از بهترین روشهای یافتن منابع مرتبط و دقیق آن است که در آغاز کار محقق سعی کند یک مقاله یا پایان‌نامه که بیشترین ارتباط با موضوع پژوهشی خود دارد را پیدا کند. در مرحله بعدی سعی نماید به قسمت رفرنس‌های آن مقاله یا پایان نامه مراجعه نماید و به بررسی منابعی که آن مقاله یا پایان نامه استفاده نموده است رجوع کند.

در این روش محقق یقیناً با منابعی مواجه خواهد شد که بیشترین ارتباط را با موضوع پژوهشی وی خواهند داشت. فرض کنید که شما پژوهشی با عنوان درمان بر اساس فراشناخت برای اختلال کاهش اضطراب در زوجین را بررسی می‌کنید.یکی از رفرنس‌های خوب در این زمینه می‌تواند مقاله‌ای با عنوان

THE EFFICACY OF METACOGNITIVE THERAPY FOR ANXIETY AND DEPRESSION: A META-ANALYTIC REVIEW باشد.

این مقاله یک مقاله چاپ شده است. با رجوع به رفرنس‌های این مقاله، میتوانید یک رفرنس بسیار خوب و مرتبط دیگر را با عنوان Metacognitive Therapy for Anxiety and Depression پیدا کنید.

اینک شما می‌توانید این رفرنس را جستجو کرده و آن را هم مورد توجه قرار دهید. با ادامه این کار شما گنجینه‌ای از سوابق پژوهشی کاربردی و بسیار مرتبط را خواهید داشت که با تلفیق آنها با پژوهش‌های جدید دیگر کار پژوهشی قوی و خوبی را نگارش خواهید نمود.

در نهایت این راهبرد را به پژوهشگران ارایه میدهیم که در نظر داشته باشند یک مقاله بیش از یک رفرنس را به شما معرفی می‌کند. کافیست به قسمت رفرنس‌های ان مقاله رجوع کنید و منابع و رفرنس‌های دیگر را نیز مشاهده نمایید.

  • خدمات دانشجویی

موسسه مجازی گرین پروژه در انجام 

پایان نامه

پروپوزال

پاورپوینت و سمینار

تحقیق و پروژه دانشجویی

تایپ و ترجمه

مقالات

و...

آماده می باشد


برترین کارشناسان با هزینه مناسب و تحویل سریع آماده همکاری می باشند.



راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره

09030980702

ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها

ای دی تلگرام:


برای درخواست سفارشهای خود بر روی ای دی تلگرام زیر کلیک نمایید. 
@projenr





برگرفته شده از rsnre.blog.ir

  • خدمات دانشجویی

 نمودن مجلات و مفاهیم مرتبط با این موارد در جامعه دانشگاهی به پژوهشگران ارایه نمی‌شود و بدین قرار پژوهشگران معمولاً ضعف‌های اساسی در این مورد دارند و عمدتاً نمی‌توانند سوالات و اشکلات خود را از منابع آگاه و موثق مطرح کنند. مرکز پژوهشی اوج دانش با تجربه چندین ساله در حیطه چاپ مقاله و مفاهیم مرتبط با آن این آمادگی را .

بررسی مقاله در فرآیند چاپ مقاله

اولین و اساسی‌ترین قدمی که می‌تواند پذیرش و چاپ مقاله را گارانتی نماید پتانسیل لازم علمی در محتوای مقاله است. بسیاری از پژوهشگران با حس اهمیت داشتن مقاله چاپ شده سریعاً اقدام به نگارش مقاله میکنند. با بررسی محتوای چنین مقالاتی احتمال دارد شاهد ضعفهای اساسی باشیم. این ضعف‌ها از عنوان مقاله شروع می‌شود تا انتهای مقاله یعنی بخش رفرنس‌ها. متخصصینی که در مرکز اوج دانش حضور دارند معمولاً در رشته‌های خاص خود به بررسی محتوای مقاله می‌کنند. احتمال دارد بعد از بررسی مقاله‌ای کلاً از سوی این متخصصین رد شود و این رد شدن به این مفهوم است که مقاله در صورت ارسال به مجله شانسی برای تایید و چاپ شدن ندارد. یا اینکه متخصصین برای بالا بردن شانس چاپ مقاله و پذیرش آن اصلاحاتی به متن اصلی مقاله وارد می‌نمایند و از پزوهشگر می‌خواهند تا در اسرع وقت اصلاحات وارد شده را انجام دهند. در بخش سوم این گروه متخصصین موضوعات جذاب و با کیفیتی که احتمال دارد از سوی مجلات مورد پذیرش قرار گیرند را به پزوهشگران توصیه می‌کنند تا آنها روی این موضوعات اقدام به نگارش مقاله نمایند (بیشتر بخوانید: ارزیابی کیفیت مقاله و پنج نکته استثنایی آن).

ترجمه مقاله در فرآیند چاپ مقاله

در فرآیند چاپ مقاله یکی از اساسی‌ترین موارد دخیل در کار کیفیت ترجمه است. اگر پژوهشگری می‌خواهد مقاله خود را در یک مجله خارجی چاپ کند می‌بایست تمامی اهتمام و دقت خود را بر روی ترجمه مقاله بگذارد. هرچقدر شما یک مقاله بسیار با کیفیتی به زبان فارسی یا مبدا نوشته باشید تا زمانیکه ترجمه این مقاله به زبان مقصد دقیق و درست نباشد شانسی برای پذیرش مقاله نخواهید داشت زیرا ادیتور مجله بر روی آنچه که می‌خواند نظر می‌دهد. معمولاً اگر موضوع برای ادیتور مجله جذاب باشد صرفاً به خاطر ضعف ترجمه مقاله را به کلی ریجکت نمی‌کنند بلکه با گذاشتن اصلاحات مبنی بر ترجمه مقاله آن را به مولف باز می‌گرداند تا ترجمه دقیق انجام گیرد. اما در نظر داشته باشید که ادیتورها سعی می‌کنند در گام اول مقاله‌ای را برا چاپ انتخاب کنند که کمترین ایرادات را داشته باشد. زیرا ادیتور زمان کمی بر روی این مقالات می‌گذارد و دردسر کمتری را به جان می‌خرد. واقعیت این است که چاپ مقاله یک فرآیند رقابتی است و هر کس خود را برای رقابت جهت جلب نظر ادیتور مجله خوب آماده کرده باشد به همان میزان شانس خوبی برای چاپ مقاله و تایید آن خواهد داشت. مرز پژوهشی اوج دانش با چندین سال تجربه در حیطه ترجمه مقالات به صورت نیتیو (Native) در خدمت آندسته از عزیزانی خواهد بود که برای چاپ مقاله خود نیاز به ترجمه نیتیو مقاله خود دارند (بیشتر بخوانید: هشت دلیل اساسی ریجکت شدن مقاله از نگاه الزویر).

یافتن مجله در فرآیند چاپ مقاله

بعد از بررسی محتوای مقاله و ترجمه خوب و نیتیو مقاله، نوبت به یافتن مجله خوب می‌رسد. بسیاری از پژوهشگران با مشاهده اینکه مجله در حیطه روانشناسی به چاپ مقاله می‌پردازند مقاله‌ای که در یکی از حیطه‌های روانشناسی نوشته‌اند را به این مجله ارسال می‌کنند غافل از اینکه هرجند مجله مطرح شده در حیطه روانشناسی چاپ مقاله می‌کند اما گستره‌ای که انتخاب نموده است محدود به یک حیطه حاص مانند روانشاسی کودکان است. بنابراین، مقالاتی که در حیطه روانشناسی کودکان برای این مجله ارسال نشوند به اصطلاح در اسکوپ مجله نخواهند بود و طبیعتاً ریجکت می‌شوند. یا اینکه، هر مجله‌ای برای هر مقاله‌ای مناسب نیست. باید واقع‌بینانه مجله را انتخاب نمود. فردی که تاکنون یک مقاله در مجلات دارای ضریب تاثیر ندارد به سختی می‌تواند مقاله‌ای با ضریب تاثیر بالا مخصوصاً در رشته‌های علوم انسانی چاپ کند. به یاد داشته باشید که مانند هر کاری باید پیشرفت خود را تدریجی شروع کنید تا موفق باشید. مرکز پژوهشی اوج دانش خدمات بسیار ارزنده‌ای را در فرآیند چاپ مقاله و در زمینه یافتن مجلات برای پژوهشگران ارایه می‌کند که می‌توانید با ما در ارتباط باشید (بیشتر بخوانید: انتخاب مجله برای مقاله و معرفی چهار روش عالی آن).

سابمیت مقاله در فرآیند چاپ مقاله

بعد از یافتن مجله، مرحله سابمیت مقاله شروع می‌شود. تمامی مجلات در سابمیت مقاله به مجله خود راه‌ و روش خاصی دارند. اینکه شما بتوانید مقاله خود را دقیقاً بر اساس ضوابط مطرح شده در مجله آماده‌سازی کنید و به مجله ارسال نمایید بسیار مهم است. تمامی مجلات برای افرادی که قصد دارند مقاله خود را به مجله آنها سابمیت کنند دستورالعمل طراحی مقاله و یا فومت بندی دارند. باید در نظر داشته باشید که کوچکترین تخطی از اصول فرمت بندی آن مجله باعث خواهد شد که مقاله شما برگشت بخورد. همچنین، یکی از مهمترین فرآیندهای موجود در سابمیت مقاله نوشتن کاورلتر است. یک کارولتر خوب درصد پذیرش و چاپ مقاله را بسیار بالا می‌برد و برعکس. کاورلتر نویسی اصول و فنون خاص خود را دارد. متخصصین ما در اوج دانش مشاوره تخصصی بسیار کاربردی و مفید در زیمنه نگارش کاورلتر و سابمیت مقاله به پژوهشگران ارایه می‌دهند (بیشتر بخوانید: ردیابی مقاله ارسالی در سیستم سابمیت مجله و مفاهیم آن).

اخذ پذیرش مقاله و پیگیریهای لازم در فرآیند چاپ مقاله

مدت زمان بین سابمیت مقاله تا دریافت نامه پذیرش بسیار اساسی  و تخصصی است. ادیتور در صورتی که تایید اولیه را به مقاله شما داده باشد اصلاحاتی برای مقاله شما ارسال می‌کند. ارسال هرگونه اصلاحات نشان از آن است که ادیتور مجله تایید ضمنی بر روی مقاله شما دارد  اما این منزله پذیرش قطعی نیست. در فرآیند چاپ مقاله شما زمانی می‌تواند ادعای پذیرش مقاله را به صورت قطعی داشته باشید که نامه پذیرش در دستتان باشد. بارها پیش آمده است که پژوهشگری بیش از ۵ بار اصلاحات به مقاله انجام داده و برای مجله فرستاده است اما در نهایت مجله از روند اریه اصلاحات راضی نشده و سرانجام مقاله را رد می‌کند. بنابراین اینکه شما پاسخهای دقیق به ادیتور مجله ارایه بدهید بسیار اساسی است و اصلاحات را دقیقا به همان نحوی که وی از شما می‌خواهد انجام دهید. این پیگیری‌های بعد از سابمیت نیز بسیار تخصصی هستند و هرگونه اشتباه باعث میشود که رخداد جبران‌ناپیری در فرآیند چاپ مقاله روی دهد

  • خدمات دانشجویی

اصول استفاده از واژه "و همکاران" در داخل متن مقاله

  • خدمات دانشجویی



دانشجویان عزیز می توانند با پیغام در تلگرام و سروش با کارشناسان ما در ارتباط باشند..


راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره

09030980702

ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها

ای دی تلگرام:


برای درخواست سفارشهای خود بر روی ای دی تلگرام زیر کلیک نمایید. 
@projenr





برگرفته شده از rsnre.blog.ir


  • خدمات دانشجویی


انواع مختلف ضریب تاثیر و جایگزین های IF را بشناسید

ضریب تاثیری که از طریق پایگاه تامسون رویترز معرفی می‌گردد با IF مشخص می‌گردد و چندین دهه است که در جوامع دانشگاهی شناخته شده می‌باشد. با این حال، جایگزین‌های دیگری از ضریب تاثیر نیز در طی سالهای اخیر معرفی شده است که بسیاری از پژوهشگران متاسفانه از انها اطلاع جامعی ندارند. مساله بسیار مهمی که در شناسایی جایگزین‌های دیگر IF معرفی شده تامسون رویترز وجود دارد این است که محققان می‌توانند با آشنایی با این جایگزین‌ها در انتخاب مجله صرفاً به IF تامسون رویترز بسنده نکنند و مجلات را بر اساس دیگر ضرایب تاثیر که دقیقاً ارزشی مساوی با اهمیت و ارزش IF تامسون رویترز دارند ارزیابی کنند. در زیر طی مطلبی با عنوان انواع مختلف ضریب تاثیر و جایگزین های IF را بشناسید به معرفی این ضرایب تاثیر می‌پردازیم (بیشتر بخوانید: آی اس آی (ISI) و ضریب تأثیر مجلات علمی).

انواع مختلف ضریب تاثیر و جایگزین های IFرا بشناسید

۱- سایمگو ژورنال رنک (SJR). این ضریب تاثیر را پایگاه اسکوپوس محاسبه می‌نماید وبرای دسترسی می‌توانید از لینک استفاده کنید. نحوه محاسبه این ضریب تاثیر به این شکل است که استنادهایی که از مجلات معتبرتر به یک مجله می‌شود وزن بیشتری در مقایسه با استنادهایی که از مجلات کم اعتبارتر داده می‌شود. این نحوه محاسبه شبیه به نحوه محاسبه  پیج رنک گوگل برای بررسی ارزش وب سایتهاست. برای مثال، SJR سال ۲۰۱۰ برای یک مجله با محاسبه تعداد استنادهایی که در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به مقالات منتشر یافته آن مجله شده است. SJR به این دلیل شاخص مفیدی است که تعیین می‌کند چه ژورنالهایی احتمالاً مقالاتی را در خود داشته باشند که از سوی مجلات معتبرتر مورد استناد قرار گرفته‌اند. در حالیکه IF تامسون رویترز صرفاً نشان می‌دهد چه مجلاتی بیشترین استناد را دریافت کرده‌اند. به زبان ساده، SJR نشان می‌دهد مقالات یک مجله تا چه در مجلات با کیفیت دیگر مورد استناد قرار گرفته‌اند. هرچقدر مقالات یک مجله در مجلات با کیفیت دیگر بیشتر مورد استناد واقع شوند، میزان SJRآن مجله بالا می‌رود.

۲- ضریب تاثیر مجله (JIF). این ضریب تاثیر با عنوان کامل Journal Impact Factorبه وسیله ISI Web of Science که متعلق به موسسه تامسون رویترز است محاسبه می‌شود. نحوه محاسبه این شاخص به این شکل است که به تمامی استنادها وزن و ارزش مساوی داده می‌شود. این ضریب تاثیر هر دو سال یکبار  برای مجلات محاسبه می‌شود. JIF به این دلیل شاخص مفیدی است که یک شاخص قدیمی است و بیشترین طرفداری و میزان پذیرش را از سوی جوامع علمی دارد. بسیاری از افراد دانشگاهی در دنیا این شاخص را تنها شاخص ارزیابی مجلات می‌دانندو از آن استفاده می‌کنند.

a-02-01-opticsانواع مختلف ضریب تاثیر و جایگزین های IF را بشناسید

۳- ضریب تاثیر بهنجار شده بر اساس منبع(SNIP). این ضریب تاثیر با عنوان کاملSource Normalized Impact per Paper است که پایگاه اسکوپوس آن را محاسبه می‌نماید و از طریق این لینک می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. نحوه محاسبه SNIP به این شکل است که تنها ارجاعاتی محاسبه می‌شود که مجلات آنها در پایگاه نمایه می‌شوند. این شاخص بیانگر پتانسیل استنادی پایگاه خواهد بود. در واقع پتانسیل استنادی بازتابی از این است که چقدر احتمال دارد به یک منبع در یک رشته‌ی خاص استناد شود. این شاخص استنادهای دورتر را بررسی می‌کند یعنی خود استنادی و استنادهای همکاران را در نظر نمی‌گیرد. یکی از بهترین کاربردهای این ضریب تاثیر ان است که به افراد دانشگاهی کمک می‌کند تا بهترین ژورنالهایی که در حیطه موضوعی خاص هستند را پیدا کنند.

۴- ضریب نفود مجله (ES). نام کامل این ضریب تاثیر EigenFactor Score است. محاسبه این شاخص برای هر مجله بر اساس تعداد استنادات دریافت شده یک مجله در یک دوره ۵ ساله در JCR است؛ اما با در نظر گرفتن این که این استنادات از کدام مجلات دریافت شده است. بر این اساس، مجلات با تعداد استنادات بالاتر، تاثیر و نفوذ بیشتری نسبت به مجلاتی با تعداد استنادات کمتر خواهند داشت. همچنین این شاخص خوداستنادی‌ها (self-citation) را مدنظر قرار نمی‌دهد و خوداستنادی در محاسبه آن تاثیری ندارد؛ اصلی‌ترین ایده در خلق این شاخص این بوده که دریافت یک استناد از مجلات با کیفیت بالا، با ارزش‌تر از دریافت استنادات متعدد از مجلات باکیفیت پایین‌تر می‌باشد.

۵- ضریب نفوذ مقالات مجله (AIS). نام کامل این ضریب تاثیر Article Influence Score است. این شاخص میانگین نفوذ مقالات یک مجله را در طول ۵ سال اول پس از انتشار آن نشان می‌دهد. محاسبه ArticleInfluence Score به صورت تقسیم ضریب نفوذ مجله (EigenFactor Score) بر تعداد مقالات مجله در دوره پنج‌ساله و سپس تقسیم بر تعداد مقالات کل مجلات در همان دوره پنج‌ساله، و ضرب در ضریب یک صدم (۰٫۰۱) می‌باشد. شواهد نشان می‌دهد که ES و AISدر مقایسه با سایر ضرایب تاثیر عملکرد قوی‌تری دارند.

  • خدمات دانشجویی

موسسه گرین پروژه تمامی خدمات دانشجویی را ارائه میدهند

پایان نامه

پروپوزال

پروژه و تحقیق

پاورپوینت و سمینار

ترجمه و تایپ


دانشجویان عزیز می توانند با پیغام در تلگرام و سروش با کارشناسان ما در ارتباط باشند..








  • خدمات دانشجویی


پروف مقاله یا Galley Proofs چیست؟

بسیاری از پژوهشگران مخصوصاً پژوهشگرانی که در آغاز راه هستند و یا حتی پژوهشگران مجرب با این سوال مواجه می‌شوند که پروف مقاله یا Galley Proofs چیست؟ زمانیکه مولف مقاله‌ای را به مجله جهت چاپ بعد از طی فرآیند داوری سابمیت می‌کند، چندین مرحله از زمان سابمیت تا چاپ وجود دارد که این مراحل نیازمند تعامل بین ادیتور مجله و کارکنان آن با مولف مقاله است. مقالاتی که داوری و ادیت می‌شوند و توسط تیم ادیتوری مجله فورمت‌بندی می‌شوند به عنوان آخرین مرحله پیش از چاپ به مولف ارسال می‌گردد.  در حقیقت این آخرین شانس مولف است که تغییرات نهایی را انجام دهد. منظور از تغییرات نهایی، نغییرات مربوط به محتوای اصلی مقاله نیست؛ زیرا اگر اشکالی فنی در محتوای اصلی مقاله موجود باشد می‌بایست در فرآیند داوری آنها اصلاح شوند و این تغییرات دلبخواهی نیست. برای مثال، اگر مولف می‌خواهد تغییرات در آدرس ایمیل، ترتیب نویسندگان، اضافه نمودن نام یک مولف و یا حذف نام یک مولف و اطلاعات مربوط به وابستگی‌های سازمانی دارد، انجام دهد(بیشتر بخوانید: چاپ مقاله در مجلات معتبر و ۷ نکته مهم آن از دیدگاه الزویر).

پروف مقاله یا Galley Proofs چیست؟ قواعد و مقررات

ناشران مختلف ممکن است مرحله ارسال گلی پروف را به روشهای متفاوت انجام دهند اما در هر صورت ارسال گلی پروف آخرین مرحله قبل از چاپ می‌باشد. بسیاری از مجلات پروف را به صورت یک فایل پی دی اف برای نویسنده مسئول ارسال می‌کنند. در این مرحله، همانطور که قبلاً گفته شد صرفاً تغییراتی مورد نظر قرار می‌گیرد که برای نیسندگان حیاتی و مهم است. انتظار بر آن است که نویسنده مسئول تمامی اطلاعات مربوط به نویسندگان مقاله را بررسی نهایی کند و در صورتی که چیزی تغییر کند، آن را انجام داده و مجدداً ارسال دارند. مولفان نمی‌توانند محتوایی را به بدنه اصلی مقاله وارد نمایند زیرا محتوای اصلی مقاله مورد داوری قرار گرفته و تایید شده است. هرگونه اضافه کردن بر محتوای اصلی از نظر بسیاری از ادیتورها مردود است و شاید ادیتور در صورت بروز چنین اتفاقی مقاله را رد کند و یا برای داوری مجدداً مقاله را ارسال کند که کاملاً بستگی به نظر ادیتور دارد. پس مولفان بسیار دقت و توجه کنند که محتوای اصلی مقاله (از عنوان تا آخرین رفرنس‌ها) نباید تغییر داده شود مگر اینکه ادیتور بر روی پروف آن را مشخص کرده باشد. اطلاعات مربوط به اسامی نویسندگان، وابستگی سازمانی آنها، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات وابسته به مولفان جزو بدنه اصلی مقاله محسوب نمی‌شود.

maxresdefault

در ادامه، ناشران برای ارسال مجدد گلی پروف یا پروف مقاله به مولفان محدوده زمانی تعیین می‌کنند که معمولاً این محدوده زمانی از ۲۴ ساعت الی ۷۲ ساعت متغیر است. از لحظه‌ای که پروف مقاله به نویسنده مسئول ارسال می‌گردد زمان اعمال تغییرات شروع شده است و بسته به محدودیت زمانی تعیین شده، زمان اعمال تغییرات به پایان می‌زسد. بنابرانی، مولفان باید به ساعت ارسال ایمیل از سوی مجله توجه داشته باشند و زمان باقی مانده را بر اساس آن تنظیم کنند تا تاخیر اتفاق نیفتد. تمامی تغییرات می‌بایست بر روی فایل pdf ارسالی انجام گردند و ارسال تغییرات در فایل دیگر و یا محتوای ایمیل مورد قبول نیست. از آنجایی که فایل ارسالی عمدتاً پی دی اف می‌باشد، نویسندگان مقاله می‌بایست تغییرات احتمالی را به وسیله گذاشتن نوت انجام دهند. 

هرگونه تاخیر در ارسال گلی پروف مقاله به مجله، باعث تاخیر در زمان چاپ آن خواهد شد. علاوه بر این، وقتی که گلی پروف مجدداً به مجله ارسال می‌شود، به منطله آن است که تمامی تغییرات اعمال شده و مجله نیز همان نسخه را چاپ می‌کند. اهمال کاری در انجام تغییرات مدنظر باعث خواهد شد که مقاله به همان نحو و دارای اشکال چاپ شود. مثلاً اگر مولف اگر می‌خواهد واستگی سازمانی خود را تغییر دهد اما در زمان ارسال این گلی پروف آن را انجام ندهد، وابستگی سازمانی به همان شکل اولیه چاپ خواهد شد که از نظر مولف دارای اشکال است. بعد از ارسال گلی پروف تقریباً احتمال اعمال تغییرات نزدیک به صفر است.


  • خدمات دانشجویی