گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

چه تفاوتی بین پیشنهادات پژوهش و کاربردهای پژوهش وجود دارد؟

تمامی بخش‌های یک مقاله بر اساس اصول خاصی طراحی شده است و یک مقاله خوب هنگامی که به مرحله نهایی می‌رسد تمامی بخش‌های آن مانند یک سیستم در کنار یکدیگر فعال هستند. بسیاری از داوران مجلات عمدتاً وقتی مقاله‌ای را مطالعه می‌کنند به صراحت متوجه عدم فعالیت یک یا چند بخش از مقاله در ارتباط با بخش‌های دیگر می‌شوند. محقق زمانیکه سوال پژوهشی خاصی را انتخاب می‌کند می‌باید در تمامی بخش‌های یک مقاله مستقیماً و صراحتاً همان سوال پژوهشی را در راس کار خود قرار دهد و با استفاده از مهارتهای پژوهشی اعم از مطالعه ادبیات تحقیق، استفاده درست از یک روش پژوهش و ابزار مناسب، کاربرد صحیح و دقیق از روشهای مختلف تحلیل داده‌‌ها که بتوانند سوال پژوهش را به دقت مورد مطالعه قرار دهند، و نتیجه‌گیری دقیق و درست از تحلیل‌ها به آن سوال پژوهش پاسخی ارایه دهد. در این مطلب می‌خواهیم در راستای این هدف به پاسخ برای سوال چه تفاوتی بین پیشنهادات پژوهش و کاربردهای پژوهش وجود دارد؟ بپردازیم. با وب سایتچاپ مقاله اوج دانش همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اصول نگارش محدودیت های تحقیق در مقاله و پایان نامه

چه تفاوتی بین پیشنهادات پژوهش و کاربردهای پژوهش وجود دارد؟

در کاربردهای پژوهش محقق بیان می‌دارد چگونه یافته‌‌های پژوهش وی می‌تواند برای توسعه نظریات، سیاست گذاری برای انجام یک عمل طرح ریزی برنامه ها مهم باشد. اما در پیشنهادات پژوهش محقق می‌بایست با ذکر جزییات بیان دارد که مسئولان ذی ربط، محققان، نظریه پردازان چه گونه می‌توانند از این یافته‌‌ها استفاده کنند.

در بسیاری از مواقع محققان در پژوهش خود به کاربردهایی اشاره می‌کنند که یافته‌‌های آنها به صراحت و به وضوح چنین کاربردی ندارند. برای مثال پژوهش به بررسی میزان شیوع یک بیماری در جامعه پرداخته است. محقق در پایان پژوهش در بخش کاربردهای پژوهش بیان می‌دارد که:

“نتایج این تحقیق می‌تواند برای نهادهایی مانند نهاد بهداشت و سلامت در کشف عوامل شیوع این بیماری بسیار موثر باشد”.

در بخش پیشنهادات نیز می‌نویسد:

“سازمان های ذی ربط می‌توانند بر اساس یافته‌‌های این پژوهش عوامل موثر در شیوع این بیماری را از طریق آموزش در مدارس و دانشگاه‌‌ها و از طریق اطلاع رسانی در تلویزیون به خانواده‌‌ها اطلاع دهند”.

همانطور که می‌بینید محقق در این پژوهش صرفاً به بررسی میزان شیوع بیماری پرداخته و به عوامل شیوع آن در سوال پژوهشی اشاره‌ای نکرده است؛ بنابراین او نمی‌تواند پیشنهاد یا کاربردی در راستای عوامل شیوع در پژوهش خود منعکس کند. در این مثال او می‌تواند یکی از کاربردهای پژوهش خود را اطلاع یابی ارگانهای دولتی و نهادهای ذی ربط در مورد شیوع یک بیماری در جامعه بداند و یکی از پیشنهادهای پژوهشی خود را اینگونه مطرح کند:

“پیشنهاد می‌گردد محققان در پژوهش‌های آینده به بررسی عوامل شیوع این بیماری در جامعه بپردازند”.

  • خدمات دانشجویی

موسسه انجام تحقیق دانشجویی

نظرات  (۲)

مطلب مفیدی بود تشکر
  • فروش روغن خوراکی
  • بلاگ خوبی دارید تشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی