گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان


۵ توصیه مهم ادیتور مجلات قبل از ارسال مقاله به مجله

چاپ شدن مقاله در یک مجله معتبر نشان دهنده موفقیت شما در پژوهش است. از آنجایی که تنها درصد اندکی از مقالات ارسال شده به مجلات مورد پذیرش قرار می‌گیرند باعث شده است که فرآیند اخذ پذیرش یک فرآیند حساس و دشواری باشد. جهت قرار گرفتن در درون درصد اندک مقالات پذیرش شده، مولفان می‌بایست به دقت برخی نکات را مورد توجه قرار دهند و واقعاً بر روی آنها حساس باشند تا بتوانند ادیتورهای مجلات را تحت تاثیر قرار دهند. در این مطلب که با عنوان ۵ توصیه مهم ادیتور مجلات قبل از ارسال مقاله به مجله ارایه شده است، به نقل مهمترین توصیه‌هایی که از سوی ادیتورهای مجلات شده است می‌پردازیم. مطمئن باشید رعابت این ۵ اصل به شما کمک بزرگی در پذیرش مقالات خواهد نمود.

۵ توصیه مهم ادیتور مجلات قبل از ارسال مقاله به مجله

۱- عنوان مقاله را خودتان نگارش کنید.

عنوان مقاله مهمترین و اساسی‌ترین بخش یک مقاله است که اغلب نگارش آن نیز بسیار دشوار است. غالباً مولفین نوشتن عنوان مقاله را به همکاران ویراستار خود می‌سپارند؛ اما باید بدانید که بهترین فردی که می‌تواند عنوان مقاله را انتخاب نماید خود مولف یا مولفین مقاله هستند. عنوان مقاله شما باید نشانگر حیطه‌ای که شما در آن کار کردید باشد؛ علاوه بر این، اهمیت پژوهش شما را نیز نشان دهد. یک عنوان خوب می‌تواند خوانندگان را به خود جذب کند و میزان رفرنس قرار گرفتن مقاله شما را از سوی پژوهشگران دیگر بالا برد. بنابراین، خودتان عنوان مقاله‌تان را انتخاب نمایید و آن را محول به ویراستاران نکنید. ویراستار می‌تواند عنوان مقاله انتخاب شده شما را تاحدودی چکش‌کاری نماید و بهتر سازد.

۲- چکیده مقاله را خودتان بنویسید.

چکیده مقاله تنها بخشی است که ادیتورها و یا خوانندگان مقاله با خواندن آن تصمیم می‌گیرند که آیا کل محتوای مقاله را مطالعه کنند یا خیر. اگر چکیده شما تاثیرگذار باشد، مطمئن باشید که مقاله خوانده می‌شود. متاسفانه بعد از اتمام پژوهش و نگارش بدنه اصلی مقاله، مولفین زمان بسیار کمی برای نوشتن چکیده مقاله صرف می‌کنند و یا اینکه نوشتن آن را باز به اشخاص دیگر و یا ویراستاران می‌سپارند. متخصصان ویراستاری می‌توانند چارچوب چکیده نوشته شده توسط شما را بازبینی کنند و آن را به لحاظ محدودیت کلیدواژگان بررسی نمایند اما باید بدانید که بار دیگر بهترین چکیده را برای مقاله شما، خود شما خواهید نوشت. چکیده مقاله از نظر ادیتورها بسیار حائز اهمیت است زیرا تقریباً میتوانیم بگوییم ۹۹ درصد ادیتورها با خواندن کاورلتر و چکیده مقاله تصمیم اولیه خود را درباره مقاله می‌گیرند.

۳- مقاله خود را به خوبی ساختاربندی کنید.

تمامی مجلات ساختار خاصی را برای مقالات ارسالی در نظر دارند و به زعم بسیاری از ادیتورها یکی از رایجترین دلایل رد مقالات به خاطر ان است که مقاله ارسالی خوب برحسب ساختار خود مجله ساختاربندی نشده است. وقتی می‌خواهید مقاله را نگارش کنید سعی کنید کار نگارش را بر اساس ساختار اعلام شده آن مجله نگارش کنید. اگر ساختار مقاله شما مشخص و واضح باشد ویراستار مجله نیز می‌تواند در درون آن ساختار مقاله شما را بیشتر بهبود دهد و ادیتور مجله نیز با مشاهده رعایت دقیق ساختار مقاله، نسبت به آن دید مثبتی پیدا خواهد کرد.

ready-to-get-published_orig

۴- مطمئن شوید که داده‌های شما دقیق هستند.

جمع‌آوری داده‌ها یکی از مراحل درونی در فرآیند پژوهش است  که شامل جداول، اشکال، نمودارها یا سایر آماره‌ها می‌شود. قبل از اینکه مقاله خود را سابمیت کنید، سعی کنید داده‌هایتان دقیق و کامل باشند. نقص در یک نمودار، یا اشتباه در درون داده‌های یک جدول یک اشتباه مرگبار است. در حقیقت شما کل پژوهش را انجام داده‌اید که داده‌ای را جمع‌آوری کنید و فرضیات و سوال پژوهشی را با این داده‌ها رد یا تایید می‌کنید و جواب می‌دهید. در صورتی که اشتباهی در داده‌ها وجود داشته باشد مطمئن باشید که مقاله بی‌چون و چرا رد خواهد شد. دقیق بودن داده‌ها حتی می‌تواند به نوع آزمون‌های استفاده شده و نرم‌افزار مورد استفاده شده نیز مرتبط باشد. اگر شما در انجام آزمونهای آماری، آزمونی را به اشتباه انجام داده باشید یا از یک آزمون ضعیفتر یا یک نرم افزار قدیمی استفاده نموده باشید ادیتورهای مجله آن را از شما نخواهند پذیرفت.

۵- مقاله را چندبار به صورت کامل بخوانید.

در طی خواندن مقاله، غلط‌های املایی را تصحیح کنید، فضاهای زاید که بین جملات یا پاراگراف‌ها هستند را حذف کنید، مطمئن شوید که تنها از یک فونت خاص استفاده کرده‌اید، اشتباهات گرامری را تصحیح کنید و در نهایت منابع یا رفرنسهایتان را بررسی کنید تا در صورت رخداد هرگونه اشتباه آن را تصحیح نمایید.

در نهایت باید بگوییم که کار پذیرش و چاپ مقاله یک کار کاملاً رقابتی می‌باشد. در صورتیکه مقاله رقیب شما اندکی بهتر از مقاله شما باشد آن مقاله به جای مقاله شما پذیرفته می‌شود. ادیتورها نیز سعی می‌کنند خود را درگیر داوری‌ها چندباره نکنند. سعی می‌کنند در همان آغاز مقاله‌ای را انتخاب کنند که به کمترین حجم داوری نیاز باشد و فرآیند چاپ و پذیرش آن نیز راحت‌تر و ساده‌تر صورت گیرد.

  • خدمات دانشجویی

موسسه انجام پروژه دانشجویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی