گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

چگونه برای جلسه دفاع پاورپوینت آماده کنیم؟

جلسه دفاعیه از پایان نامه الزامات خاصی دارد که یکی از این الزامات آماده کردن پاورپوینت جهت ارایه دفاعیه می‌باشد. در متن پاورپوینت مهمترین نکاتی که در پایان نامه ذکر شده است به صورت خلاصه‌وار آورده می‌شود. تلخیص انجام شده به گونه‌ای است که فرد دیگری می‌تواند صرفاَ در چند دقیقه مطالعه پاورپوینت به کلیت تحقیق انجام شده توسط پژوهشگر دست یابد. همچنین خود پزوهشگر نیز با توجه به زمان محدود در جلسه دفاعیه، می‌بایست پاورپوینت را کاملاً خلاصه تدوین نمایند. ما در اینجا برای ذکر قواعد آماده‌سازی تدوین پاورپوینت به طرح سوالی با عنوان چگونه برای جلسه دفاع پاورپوینت آماده کنیم؟ به ارایه مهمترین اصول طراحی پاوپروپوینت مختص جلسه دفاعیه از پایان نامه می‌پردازیم (بیشتر بخوانید: چگونه پایان نامه را تبدیل به مقاله کنیم؟).

چگونه برای جلسه دفاع پاورپوینت آماده کنیم؟

برای ارایه نحوه آماده سازی پاورپوینت برای جلسه دفاعیه ما بخش‌های مختلفی را آماده نموده‌ایم و رهنمودها را بر اساس اولویت و مرحله به مرحله ارایه خواهیم نمود.

۱- مرحله قبل از طراحی پاورپوینت.

در این مرحله در آغاز فصول ۱ تا ۵ را خلاصه کنید. بیشترین تاکید و دقت می‌بایست به فصول ۴ و ۵ که همان نتایج و بحث پیرامون نتایج است صورت گیرد.

اگر قبلاً جلسه دفاعیه از پروپوزال خود داشته‌اید می‌توانید از آن استفاده کنید و با اعمال تغییرات و اضافه کردن فصول دیگر آن را کاملتر کنید.

۲- مرحله انتخاب طرح و فورمت برای پاورپوینت.

این مرحله بسیار مهم است. طرح و فورمت انتخابی برای پاورپوینت نباید به شکلی باشد که نیازمند صرف زمان زیادی باشد. معمولاً پاورپوینت باید شامل تعداد اسلاید و طرح و فونتی باشد که بتوان آن را در ۲۰ دقیقه و نهایتاً در ۳۰ دقیقه ارایه داد.

برای طراحی اسلایدهای پاورپوینت از پس زمینه‌ها و تم‌های محافظه‌کارانه استفاده نمایید. لازم نیست اسلاید شما دارای انیمیشن و یا صدا باشد. از پس زمینه خیلی ساده استفاده کنید و نیازی به طراحی پس زمینه‌های پیچیده و با رنگ آمیزی‌ وجود ندارد.

از فونتی استفاده کنید که همه بتوانند آن را بخوانند.

اسلایدها را پر از نوشته نکنید. بهترین اسلاید اسلایدی خواهد بود که شما مطلبی را خوانده‌اید و هسته اصلی ان را نهایتاً در دو یا سه خط بر روی اسلاید آورده‌اید. حتی اگر از نمودارها و جداول برای توضیح مفاهیم نیز استفاده کنید که بسیار عالی است.

بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود که دانشجویان مطالب خلاصه شده را در پاورپوینت کپی پیست می‌کنند و از روی آن روخوانی می‌کنند. ضعیفترین نوع پاورپوینت می‌تواند همین پاورپوینت باشد. برای اینکه مثلاً بگویید “رفتار منتج از سه منبع اساسی به نام شناخت، عواطف و هیجان است” می‌توانید نموداری بکشید و رفتار را در یک طرف و سع منبع اساسی را در طرف دیگر و با فلش بنویسید. این رشو قطعاً واضحتر و مشخصتر از ذکر یک جمله است.

بهتر است مفاهیم موجود در پاورپوینت را به جای ذکر انها در قالب جملات طولانی، تا حد امکان به شکل نمودار و جدول ارایه دهید. مطمئن باشید پاورپوینت شما در این صورت تحسین خواهد شد.

۳- صفحه عنوان.

صفحه اول اسلاید می‌بایست عنوان شما باشد (یک یا دو صفحه قبل از اسلاید عنوان می‌تواند جهت تشکر و قدردانی مورد استفاده قرار گیرد). عنوان می‌بایست دقیقاً همان عنوانی باشد که شما آن را تصویب نموده‌اید نه کمتر و نه بیشتر.

۴- بیان مساله.

در بیان مساله سعی کنید با استفاده بیشتر از نمودار سوال و دغدغه خود را در یک یا دو اسلاید ارایه دهید. گاهاً دیده شده است که دانشجویان بیان مساله را از پایان نامه بر روی اسلایدها به صورت کامل کپی می‌کنند که کاری بسیار اشتباه است.

۵- اهمیت تحقیق.

در این اسلاید سعی کنید به صورت بسیار مختصر و با استفاده از نمودار به سه سوال زیر پاسخ دهید:

الف) پژوهش شما چه تاثیری بر حیطه مورد مطالعه شما خواهد گذاشت؟

ب) پژوهش شما چه تاثیری کاربردی بر روی کار شما به عنوان یک حرفه خواهد داشت؟

ج) سایر اهمیت‌های پژوهش‌ شما چیستند؟

۶- پایه‌های تئوریکی.

که شامل موارد زیر باشد:

یک اسلاید را اختصاص بدهید به سمت و سوی پایه‌های فلسفی یا نظری که پژوهشتان دارد. 

برای مثال، اگر پژوهش شما دید ساختارگرایانه یا اجتماعی دارد در حد یک اسلاید ذکر کنید.

در این اسلاید توضیح دهید که فلسفه یا تئوری مطرح شده چگونه به پژوهش شما مرتبط می‌شود.

شاید برخی پژوهش‌ها پایه‌ تئوریکی یا فلسفی خاصی نداشته باشند که این اسلاید ضرورت پیدا نخواهد کرد.

۷- چارچوب مفهومی.

در این اسلاید یا اسلایدها:

مهمترین بخش از ادیبات پژوهشی را ذکر کنید. ادبیات پژوهشی به سادگی می‌تواند در یک جدول و با جزییات تمام ذجر شود و نیازی نیست که شما برای ارایه آنها از متن و پاراگراف استفاده کنید.

در این اسلاید حتماً ار پژوهش‌هایی که از روش پژوهشی شما قبلاً استفاده کرده‌اند ذکر کنید. زیرا این پژوهش‌ها قویاً متد پژوهشی شما را حمایت خواهند نمود.

moderating-variablesچگونه برای جلسه دفاع پاورپوینت آماده کنیم؟

۸- روش شناسی.

در این بخش لازم است تا مشارکت‌کنندگان تحقیق و یا نمونه‌های خود را کاملاً شرح دهید و معرفی کنید. اینکه چگونه آنها را انتخاب نموده‌اید و چه ویژگی‌های جمعیت شناسی دارند.

روایی و پایایی ابزار اندازه‌گیری خود را شرح دهید.

روش جمع‌آوری اطلاعات را دقیق شرح دهید.

روش تحلیل داده‌ها را به جزییات و دقیق شرح دهید.

محدودیت‌های پژوهش را بازگو کنید.

احتمال دارد شما برای آماده کردن این بخش به چند اسلاید نیاز داشته باشید که طبیعی است.

۹- بخش یافته‌ها.

تمامی نتایجی که در فصل یافته‌های پایان نامه شما آمده هستند مهمند. اما برخی از جداول و نتایج مهمتر از بقیه هستند که در اصل پاسخ فرضیات شما می‌باشد. بهتر است این جداول بی‌کم وکاست ارایه گردد. اما برخی جداول و نتایج نیازی به ذکر در قالب پاورپوینت ندارند. بهتر است با افراد متخصص و یا استاد راهنمای خود در باب انتخاب جداول مهم مشورت کنید یا اگر خودتان توانایی تشخیص دارید این کار را انجام دهید. 

یکبار دیگر ذکر می‌کنیم که احتمالاً در این بخش نیز به اسلایدهای متعدد نیاز داشته باشد.

۱۰- بحث و نتیجه‌گیری.

در این بخش می‌بایست به این سوالات پاسخ دقیق و کوتاهی ارایه کنید:

از پژوهش چه چیزی یاد گرفتید؟

چگونه نتایج پژوهش شما به چارچوب مفهومی و ادبیات پژوهش شما ارتباط دارد (ذکر همسویی و عدم همسویی)؟

نقاط ضعف، قدرت و محدودیت‌های کار خود را بیان کنید.

14637451-business-man-writing-five-component-and-conclusion-diagram-in-blankچگونه برای جلسه دفاع پاورپوینت آماده کنیم؟

۱۱- کاربردها و پیشنهادات.

در اسلایدهای بعدی شما می‌توانید به ترتیب کاربردها و پیشنهادات را ذکر کنید.

۱۲- منابع.

در این اسلاید شما می‌توانید صرفاً لیست منابع احتمالی که در اسلایدها به آنها اشاره نموده‌اید را بیاورید.

۱۳- تشکر و قدردانی.

در این اسلاید که معمولاً آخرین اسلاید یک پاورپوینت میباشد، شما میتوانید از کادر علمی و حضار در جلسه دفاعیه شما تشکر و قدردانی نمایید

  • خدمات دانشجویی


چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟

این روزها بازار همایش‌های بین‌المللی داغ است و بسیاری از اساتید و دانشجویان همین که به ایمیل خود سری می‌زنند با حجم بسیار زیادی از همایش‌های بین المللی و داخلی روبرو می‌شوند. سوال اینجاست که آیا همه این همایش‌ها دارای امتیاز و اعتبار هستند؟ و اینکه چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟ در این مطلب قصد داریم به این دو سوال مطرح شده پاسخ دهیم (بیشتر بخوانید: نحوه آماده سازی پوستر برای شرکت در یک همایش).

چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟

چهار روش عمده برای بررسی میزان اعتبار همایش‌های بین المللی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

۱- فهرستی از کنفرانس‌هایی که در حیطه رشته شما برگزار خواهند شد را آماده کنید.استاد راهنما، سایر اساتید دانشکده یا حتی دانشجویان سال بالایی و قبلی منابع بسیار خوبی هستند که به شما کمک کنند کدامیک از کنفرانس‌های موجود در فرهست شما اعتبار خوبی دارند زیرا به احتمال فراوان خودشان قبل از شما بارها در همایش‌ها شرکت کرده‌اند و اطلاعاتی از آنها دارند.

۲- محتاط باشید. به یاد داشته باشید که اگر آنها یک یا چند کنفرانس را مورد تایید قرار ندادند به این معنی نیست که آن کنفرانس حتماً اعتبار و ارزش ندارد. شاید آن کنفرانس یا کنفرانس‌ها یک کنفرانس جدید باشند و یا اینکه در حیطه رشته شما نباشند.

۳- به کمیته اجرایی توجه کنید. اگر در نهایت چند کنفرانس را از لیست انتخاب کردید به افرادی که در کمیته اجرایی و سازمان‌دهی آنها هستند نگاه کنید. اگر این افراد، افراد مشهور و معتبری باشند یقیناً کنفرانس با کیفیتی را پیدا کرده‌اید.

۴- به تبلیغات ایمیلی حساس باشید. اگر ایمیلی مبتنی بر یک همایش دریافت کرد‌ید و از شما خواستند همانجا مقاله خود را برایشان ارسال کنید، از ارسال مقاله خود پرهیز کنید. معمولاً کنفرانس‌های معتبر ایمیل‌های خود را با عنوان فراخوان مقاله تبلیغ می‌کنند و در آن فراخوان اطلااتی از همایش ارسال می‌کنند و وب سایت آن را معرفی می‌نمایند. شما از طریق وب سایت و سامانه ارسال مقلات خود می‌توانید مقاله خود را ارسال کنید.

۵- به سخنران‌های کنفرانس توجه کنید. یکی از روشهای بسیار خوب ارزیابی یک کنفرانس توجه به لیست سخنران‌های آن است. معمولاً کنفرانس‌های معتبر که دارای کمیته اجرایی قوی هم هستند سخنران‌های بسیار معروف از همان رشته را دعوت می‌کنند. با این حال توجه داشته باشید که اگر یک یا دو سخنران برجسته حضور داشته باشد باز نمی‌توان آن را در سطوح کیفی بالا طبقه بندی نمود. حداقل نیمی از سخنرانان می‌بایست افراد مشهور و برجسته در حیطه آن کنفرانس باشند.


  • خدمات دانشجویی

به اطلاع دانشجویان عزیز می رسانیم که تیم کارشناسان گرین پروژه درخواست های شما را به بهترین کیفیت و زمان درخواستی شما تحویل خواهد داد همچنین قیمت ها مناسب می باشد



راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره

09030980702

ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها

ای دی تلگرام:


برای درخواست سفارشهای خود بر روی ای دی تلگرام زیر کلیک نمایید. 
@projenr





برگرفته شده از rsnre.blog.ir

  • خدمات دانشجویی

ترجمه نیتیو و چاپ مقاله علمی

ترجمه نیتیو یا Native translation به ترجمه‌ای گفته می‌شود که یک متن از زبان مبدا به زبان مقصد به شکلی ترجمه شده است که افراد بومی زبان مقصد این احساس را داشته باشند که متن مذکور در اصل به زبان آنها نوشته شده است. برای مثال، وقتی از زبان عربی به زبان انگلیسی متنی را ترجمه می‌کنیم در این حالت فردی که بومی یکی از کشورهای انگلیسی زبان است متوجه نمی‌شود که متن در اصل به زبان عربی نوشته شده بوده است. در این متن تمامی اصطلاحات و عبارات موجود دقیقاً به شکلی ترجمه می‌شوند که اگر یک فرد انگلیسی زبان آن متن را می‌نوشت مشابه آن شود. همانطور که از توضیحات متوجه می‌شوید ترجمه نیتیو کار بسیار دشوار و سختی خواهد بود که صرفاً از طریق افراد بسیار مجرب و مسلط به زبان مبدا و مقصد امکانپذیر است. همچنین، در این ترجمه تسلط به حیطه موضوعی متن نگارش شده مقاله نیز بسیار اساسی و مهم است. در این مطلب به ترجمه نیتیو و چاپ مقاله علمی می‌پردازیم. 

ترجمه نیتیو و چاپ مقاله علمی

بسیاری از مجلات معتبر علمی برای چاپ مقاله در مجله‌شان شرط ترجمه باکیفیت و خوب را برای مقالات تعیین نموده‌اند و به متن نگارش شده نیتیو تاکید دارند. در واقع مقاله یک پژوهشگر هرچقدر پر قدر و باکیفیت نوشته شده باشد مادامی که زبان مورد استفاده در مقاله زبان خوب و با کیفیت و علمی نباشد نمی‌تواند پیام خود را به خوانندگان خود انتقال دهد و سردبیران مجلات نیز علاقه‌ای به چاپ این گونه مقالات در مجلات خود ندارند.

افزون بر این، ترجمه نیتیو یک متن مخصوصاً یک مقاله حالتی به وجود می‌آورد که در آن مقاله حاوی لغات، اصطلاحات و واژه‌هایی است که اختصاصی آن علم می‌باشد و افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند درک صحیحی از لغات و واژه‌ها دارند. بنابراین در این شرایط است که مفاهیم و پیام اصلی مقاله با دقت و وضوح بیشتری انتقال پیدا می‌کند. 

تمامی افرادی که قصد چاپ مقاله در مجلات معتبر را دارند یکی از شروط اصلی تضمین پذیرش و چاپ مقاله ترجمه نیتیو است. متاسفانه گاهاً در داحل کشور بسیاری از پژوهشگران با اطمینان از اینکه کار مقاله انها بسیار ایده خوبی دارد و نتایج آن نتایج قوی و خوبی است به ترجمه آن دقت لازم را ندارند و احساس می‌کنند همین که مقاله را به مجله‌ای ارسال کنند قطعاً پذیرش و چاپ خواهد شد. حتی اگر تلقی این پژوهشگر نسبت به مقاله خود درست بوده باشد و مقاله وی تاییدات بسیار خوبی را از سوی متخصصان و اساتید گرفته باشد اما مادامی که مقاله ترجمه خوبی نداشته باشد شانس پذیرش و چاپ مقاله بسیار ضعیف خواهد بود. عکس این نیز صادق است، یعنی اگر مقاله متوسطی ترجمه بسیار قوی داشته باشد شانس پذیرش آن بالاتر خواهد رفت.

شما می‌توانید برای دریافت خدمات ترجمه نیتیو با مرکز پژوهش اوج دانش در تماس باشید تا از خدمات بسیار باکیفیت ترجمه این مرکز بهره‌مند شوید. این مرکز تاکنون در رشته‌های مختلفی به ترجمه نیتیو پرداخته است و با تضمین اصلاحیه تمامی مشکلات چه از سوی پژوهشگر و چه از سوی سردبیر مجله در خدمت پژوهشگران می‌باشد.

  • خدمات دانشجویی

Green project:

❇️✅سایت های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران🔽



1. ieeexplore.ieee.org

2. acm.org

3. link.springer.com

4. wiley.com

5. sciencedirect.com

6. acs.org

7. aiaa.org

8. aip.org

9. ajpe.org

10. aps.org

11. ascelibrary.org

12. asm.org

13. asme.org

14. bioone.org

15. birpublications.org

16. bmj.com

18. emeraldinsight.com

19. geoscienceworld.org

20. icevirtuallibrary.com

21. informahealthcare.com

22. informs.org

23. ingentaconnect.com

24. iop.org

25. jamanetwork.com

26. joponline.org

27. jstor.org

28. mitpressjournals.org

29. nature.com

30. nrcresearchpress.com

31. oxfordjournals.org

32. royalsocietypublishing.org

33. rsc.org

34. rubberchemtechnol.org

35. sagepub.com

36. scientific.net

37. spiedigitallibrary.org

38. springermaterials.com

39. tandfonline.com

40. theiet.org


💠معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب تقدیم شما:

🔺www.ketabnak.com

🔺www.urbanity.ir

🔺www.98ia.com

🔺www.takbook.com

🔺www.irpdf.com

🔺www.parsbook.org

🔺www.irebooks.com

🔺www.farsibooks.ir

🔺www.ketabesabz.com

🔺www.readbook.ir


💠سایتهای مهم علمی،پژوهشی

🔺www.digitallibraryplus.com

🔺www.daneshyar.net


💠بانک های اطلاعاتی

🔺www.umi.com/pqdauto

🔺www.search.ebscohost.com

🔺www.sciencedirect.com

🔺www.emeraldinsight.com

🔺www.online.sagepub.com

🔺www.springerlink.com

🔺www.scopus.com

🔺http://apps.isiknowledge.com

🔺www.anjoman.urbanity.ir


💠پایان نامه های داخلی و خارجی

🔺www.irandoc.ac.ir

🔺www.urbanity.ir

🔺www.umi.com/pgdauto

🔺www.mhrn.net

🔺www.theses.org


💠مقالات فارسی

🔺www.urbanity.ir

🔺www.shahrsaz.ir

🔺www.magiran.com

🔺www.civilica.com

🔺www.sid.ir


💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس

🔺www.nlai.ir

🔺www.loc.gov

🔺www.bl.uk


💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:

🔺http://eric.ed.gov


💠اطلاعات عمومی کشورها:

🔺www.worldatlas.com


💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:

🔺www.infolibrarian.com


💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸

🔺www.findarticles.com


💠کتابخانه الکترونیک

🔺www.digital.library.upenn.edu/books


💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس:

🔺www.srco.ir

💠دانشنامه آزاد اینترنتی:

🔺www.wikipedia.org


💠دسترسی به متن

کامل پایان نامه های 435 دانشگاه

از24 کشور اروپایی:

🔺http://www.dart-europe.eu/basic-search.php


💠دسترسی رایگان به بانک مقالات

دانشگاه کالیفرنیا:

🔺http://escholarship.org/


💠دسترسی رایگان به بانک مقالات

دانشگاه TENNESSEE:

🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148


💠دسترسی رایگان به 1,550,632 مقاله ی دانشگاهی:

🔺http://www.oalib.com/


💠دسترسی به پایان نامه های

الکترونیکی دانشگاه ناتینگهام:

🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/


💠دسترسی رایگان به کتاب ها و ژورنال

های سایت In Tech:

🔺http://www.intechopen.com/


💠دسترسی رایگان به مقالات علمی ،

دانشگاه McGill  :

🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R


💠دسترسی رایگان به مقالات علمی،

مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه

استنفورد:

🔺http://highwire.stanford.edu/


💠دسترسی به مقالات و متون علمی

پایگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ایالت متحده ی آمریکا:

🔺http://www.pnas.org


💠روزنامه ها و مجلات انگلیسی


💠روزنامه گاردین

🔺http://www.guardian.co.uk

💠روزنامه نیویورک تایمز

🔺http://www.nytimes.com

💠روزنامه واشنگتن تایمز

🔺http://www.washtimes.com

💠روزنامه واشنگتن پست

🔺http://www.washpost.com/index.shtml

💠روزنامه تایمز

🔺http://www.the-times.co.uk/news


💠سایتهای انگلیسی بازرگانی:


💠E.L. Easton Business English

🔺http://eleaston.com/biz/bizhome.html


💠Business English-lessons for Adults

🔺http://www.better-english.com/exerciselist.html


💠BUSINESS ENGLISH

🔺http://www.nonstopenglish.com/allexercises/business_english




.

  • خدمات دانشجویی

سفارش مقالات مروری و همایشی پذیرفته می‌شود ، این نوع مقالات توسط کارشناسان در هر رشته صورت می پذیرد و پس از مطالعه توسط دانشجو و قبل از ارسال به همایش ها اصلاح میگردد.


راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره

09030980702

ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها

ای دی تلگرام:


برای درخواست سفارشهای خود بر روی ای دی تلگرام زیر کلیک نمایید. 
@projenr





برگرفته شده از rsnre.blog.ir

  • خدمات دانشجویی

چگونه مقاله مروری نظامند (systematic review) بنویسیم؟

مقاله سیتماتیک ریویو با مقاله مروری نظامند به مقاله‌ای گفته می‌شود که در آن ادبیات پژوهشی موجود در یک حیطه خاص مورد توجه قرار می‌گیرد و از مطالعه آن مقالات به یک سوال پژوهشی پاسخ داده می‌شود. در این مقاله پژوهش‌ها به صورت سیستماتیک جستجو، تعیین، انتخاب، ارزیابی و با سایر مقالات دیگر ترکیب می‌شوند. مقاله مروری نظامند منبعی بسیار غنی برای ادبیات پژوهشی در یک حیطه خاص است زیرا بسیاری از مقالات موجود در یک فیلد خاص را جمع آوری و نتایج آن را مورد بررسی قرار می‌‌دهد. در اینجا قصد داریم با مطالعه منابع مختلف و یکپارچه نمودن مطالب آنها در حیطه پژوهش مطالعه سیستماتیک به سوال چگونه مقاله مروری نظامند (systematic review) بنویسیم؟ پاسخ علمی ارایه دهیم(بیشتر بخوانید: مقاله ترویجی و علمی پژوهشی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟).

چگونه مقاله مروری نظامند (systematic review) بنویسیم؟ فرآیند نگارش

ماهیت مقاله مروری نظامند یا systematic review ماهیتی فرآیندی و سیستماتیک است. برای انجام این مقاله شما می‌بایست ۹ مرحله زیر را به صورت دقیق و منظم طی نمایید:

۱- سوال پژوهشی خود را مطرح سازید.

۲- ملاک‌های ورود و خروج را معین کنید (چه مقالاتی را انتخاب خواهید کرد و چه مقالاتی را کنار خواهید گذاشت).

۳- منابعی را که در آن به جستجوی مقالات خواهید پرداخت را مشخص کنید (برای مثال، پابمد، گوگل اسکولار، الزویر و …).

۴- پژوهش‌ها و مقالات مورد نظر خود را که همسو با ملاک‌های ورود نیز هستند مشخص کنید.

۵- کیفیت مقالات را ارزیابی کنید (بیشتر بخوانید: ارزیابی کیفیت مقاله و پنج نکته استثنایی آن).

۶- اطلاعات خود را استخراج کنید.

۷- نتایج خود را تحلیل کنید.

۸- نتایج خود را تفسیر کنید.

۹- اگر نیاز باشد می‌توانید مقاله را بروز رسانی کنید (از طریق مقالاتی که احتمالاً جدیداً به پایگاه‌های علمی اضافه شده‌اند).

چگونه مقاله مروری نظامند (systematic review) بنویسیم؟ ساختار مقاله

عنوان مقاله. عنوان باید شفاف باشد و دقیقاً آنچه را که پژوهشگر مد نظر دارد تا انجام دهد را منعکس نماید. معمولاً در انتهای عنوان عبارت “یک مطالعه مروری نظامند” نیز ذکر می‌گردد تا خوانندگان از ماهیت مقاله سریع اطلاع یابند.

چکیده. مقاله مروری نظامند معمولاً چکیده ساختارمند دارد: این چکیده دارای چهار بخش زمینه پژوهش، روش‌شناسی، یافته‌ها و نتیجه‌گیری. پژوهشگر می‌بایست یک پاراگراف کوتاه برای هریک از بخش‌های چهارگانه ذکر کند.

مقدمه. مقدمه به طور خلاصه توضیح می‌دهد که شما با چه هدفی و چرا به انجام مطالعه مروری نظامند پرداخته‌اید. مقدمه می‌تواند شامل بیان هدف و نیت انجام پژوهش نیز باشد.

روش‌شناسی. بخش متدولوژی مقالات مروری نظامند (systematic review) یک بخش بسیار مهم و اساسی است. این بخش باید به صورت شفاف و منطقی نگارش شود. اجزایی که در بخش متدولوزی مقاله مروری نظامند می‌آید شامل موارد زیر هستند:

الف) ملاک‌های ورود و خروج

ب) یافتن مقالات (به همراه ذکر پایگاه‌هایی که در ان ه جستجو پرداخته‌اید)

ج) انتخاب مقالات

د) استخراج اطلاعات

و) بیان روش ارزیابی کیفی مقالات

ه) بیان روش تحلیل داده‌ها

یافته‌ها. یافته‌ها می‌بایست به صورت منطقی تشریح و توضیح داده شود. می‌توانید نگارش این بخش را در قالب یک جدول بیاورید و در آن جدول ابتدا به نتایج خود در جستجوی مقالات اشاره کنید؛ سپس تاریخ انتشار و عنوان آن پژوهش و نوع روش مورد استفاده در ان را مطرح کنید، در مرحله بعدی به میزان کیفیت مقاله اشاره کنید و سرانجام در ستون آخر مطرح نمایید که آن مقاله چه نتایج و دستاوردهایی داشته است.

بحث و نتیجه‌گیری. این بخش می‌بایست یافته‌های اصلی حاصل از مرور مطالعات را به صورت خلاصه مطرح کند و سپس به بحث محدودیت‌های پژوهش و میزان اعتبار نتایج بپردازد. سرانجام، نقاط قوت و ضعف را بیان نمود و کاربردهای عملیاتی حاصل از این مقاله را ذکر نماید

  • خدمات دانشجویی

آیا استخراج مقاله از پایان نامه مصداق سرقت علمی است؟

بسیاری از دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های مختلف ایران و جهان ملزم هستند برای کسب اجازه جهت دفاعیه از پایان نامه خود مقاله‌ای از پایان نامه خود استخراج نمایند و آن را در مجلات علمی چاپ کنند. استخراج مقاله از پایان نامه ماهیتاً فاقد مشکل است اما از این جهت که مطالب مقاله و پایان نامه مشابه یکدیگر خواهند بود این گمان را در ذهن بسیاری از پژوهشگران نقش می‌بندد که مشابهت محتوایی مقاله با پایان نامه به عنوان سرقت علمی محسوب شود.  بنابراین با طرح این سوال که آیا استخراج مقاله از پایان نامه مصداق سرقت علمی است؟ سعی نموده‌ایم تا با مطالعه وب سایت‌های معتبر و نظرات داوران و کارشناسان زبده مقاله و مجله به این سوال پاسخ دهیم (بیشتر بخوانید: انتشار سالامی و انتشار حجم دهنده چه مفهومی دارند؟).

آیا استخراج مقاله از پایان نامه مصداق سرقت علمی است؟

تبدیل پایان نامه یا رساله به مقاله جهت چاپ در مجلات علمی پژوهشی اقدامی قابل پذیرش است. بسیاری از ژورنال‌های دنیا در مواجهه با مقالاتی که مستخرج از پایان نامه هستند مادامی که نویسنده مقاله در کاورلتر مقاله خود توضیح دهد که مقاله ارسالی مستخرج از پایان نامه است و رفرنسی از پایان نامه را نیز در مقاله ذکر کنند مشکلی ندارند. با این حال، نرم افزار سرقت علمی که عمدتاً مجلات از آن استفاده می‌کنند احتمال دارد درصد مشابهت به دست آمده را بالا گزارش نماید. این درصد زمانی به بیشترین حد خود می‌رسد که شما محتوای پایان نامه را به صورت کامل در مقاله کپی کرده باشید. برخی مجلات با این میزان از کپی و شباهت مشکل دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود که هنگام استخراج مقاله از پایان نامه یا رساله سعی کنید جلمات و شیوه نگارش مطالبی که استخراج می‌کنید را تغییر دهید تا حجم شباهت کمتر شود.

افزون بر این، شیوه نگارش مقاله با پایان نامه متفاوت است و بهتر است روش و شکل جمله‌بندی‌ها و نحوه ارایه مطالب پایان نامه در مقاله را به شکلی ارایه نمایید که خوانندگان حساس و حرفه‌ای ضعف در تبدیل پایان نامه به مقاله را متوجه نشوند. باید اذعان نماییم، بحث سرقت علمی بیشتر در پایان نامه‌هایی که به زبان انگلیسی نگارش شده‌اند بیشتر محل بحث است اما در پایان نامه‌هایی که به زبان فارسی نوشته می‌شوند نیز مشکل عمده‌ای که وجود دارد این است که نویسنده نمی‌تواند ادبیات پایان نامه را به ادبیات نگارشی مقاله تغییر دهد . عدم تغییر فضای پایان نامه به فضای نگارشی مقاله یک مشکل بزرگ در مقالاتی است که از پایان نامه مستخرج می‌شوند.

  • خدمات دانشجویی

چگونه یک مجله اسکوپوس پیدا کنیم که فرآیند چاپ آن کوتاه باشد؟

بدون استثنا تمامی مقاله نویسان این تمایل را دارند که بعد از اتمام کار نگارش مقاله، مقاله آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکنه در مجله دلخواهشان پذیرش و چاپ شود. پذیرش و چاپ مقاله در کوتاه ترین زمان ممکنه غیرممکن نیست و کافی است نگارنده مقاله چندین وجه را در نظر گیرد. این وجوه به عوامل درونی و بیرونی تقسیم می‌شود. عوامل درونی همان کیفیت مقاله و میزان علمی و اصولی بودن مقاله است، و عوامل بیرونی عواملی هستند که خارج از دسترس نویسنده مقاله هستند و معمولاً هیچ ارتباطی با کیفیت مقاله او ندارند. برخی مجلات به واسطه استقبال زیاد نویسندگان، معروفیت و محبوبیت و عوامل دیگر طول فرآیند چاپ و پذیرش طولانی دارند و برعکس. برخی دیگر از مجلات نیز علی رغم کیفیت بالا و محبوبیت‌شان سیستمی اندیشیده‌اند تا بتوانند فرآیند چاپ و پذیرش خود را کوتاه کنند. یکی از پایگاه‌های علمی مهم و معروف دنیا اسکوپوس است که خود وابسته به موسسه الزویر می‌باشد. در این جا طی مطلبی با عنوان چگونه یک مجله اسکوپوس پیدا کنیم که فرآیند چاپ آن کوتاه باشد؟ می‌کوشیم برای آن دسته از افرادی که قصد چاپ و پذیرش مقاله در این پایگاه را در مدت کوتاهی دارند پاسخی ارایه دهیم (بیشتر بخوانید: معرفی چند روش خوب برای ارزیابی سریع یک مجله علمی).

چگونه یک مجله اسکوپوس پیدا کنیم که فرآیند چاپ آن کوتاه باشد؟

اسکوپوس (SCOPUS) پایگاه علمی عظیمی است و شامل مجلات بسیار زیادی است که امکان پاسخدهی سریع و یا به اصطلاح چاپ سریع را در خود دارند. موسسه الزویر برای یافتن مجلات اسکوپوس خود ابزاری تهیه نموده است که می‌توان با استفاده از این ابزار و با مراجعه به فیلد مورد مطالعه و موضوع مقاله و کلید واژگان به یک سری مجلات اسکوپوس دسترسی پیدا نمود که امکان چاپ سریع مقاله را مهیا می‌کنند. همانطور که گفته شد از آنجایی که اسکوپوس متعلق به موسسه الزویر می‌باشد شما می‌توانید با مراجعه به این لینک و مشخص کردن مشخصات مقاله و حیطه مورد نظر به فهرستی از مجلات اسکوپوس دست پیدا کنید که مقاله شما را در آن چاپ می‌کنند (جهت ورود به لینک مورد نظر کلیک کنید).

با وارد کردن کلید واژگان و محدودیت زمانی مورد دلخواه در این وب سایت، به شما چندین مجله اسکوپوس معرفی می‌شود که مدت زمان چاپ و پذیرش آنها نیز قید شده است و شما می‌توانید با توجه به آنها یک یا چند مجله را انتخاب نمایید و با توجه به فرآیند تصمیم گیری خود، نهایتاً یک مجله را برای ارسال مقاله برگزینید.

  • خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه های دانشجویی

پروپوزال و پروژه و تحقیق دانشجویی 

پاورپوینت و سمینار

تایپ و ترجمه

مقاله کلاسی ،همایشی 

در موسسه مجازی و معتبر گرین پروژه ،همراه با کارشناسان مجرب در بسیاری از رشته ها ، خدمت رسانی میگردد.

هزینه ها مناسب و دانشجویی ، تحویل سریع ، اصلاح رایگان می باشد.


راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره

09030980702

ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها

ای دی تلگرام:


برای درخواست سفارشهای خود بر روی ای دی تلگرام زیر کلیک نمایید. 
@projenr





برگرفته شده از rsnre.blog.ir


  • خدمات دانشجویی