گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

پروپوزال نویسی

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷ ب.ظ

یکی از نکات مهم و پایه ای برای انجام کارهای پژوهشی و و تحقیقاتی ، پروپوزال یا همان طرح تحقیق است. پروپوزال را می توان همانند نقشه یک ساختمان یا پژوهش عملیاتی در نظر گرفت که پیش از ساختن آن طراحی شده و روش انجام کار و مراحل آن را نشان می دهد. نوشتن پروپوزال نویسی معمولا با اهداف مختلفی مانند پروژه های تحقیقاتی در سطح کشور یا پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله نحوه نگارش پروپوزال را توضیح خواهیم داد و یک لینک دانلود پروپوزال مدیریت را برای آشنایی بیشتر با روش پروپوزال نویسی برای شما ارائه خواهیم داد.
پروپوزال نویسی را می توان اساس کارهای تحقیقاتی در نظر گرفت. پروپوزال یا طرح تحقیق پروژه اصلی نیست بلکه طرح پیشنهادی اولیه برای انجام پروژه اصلی است. معمولا پروپوزال نویسی به سرعت و در زمان کوتاهی انجام می گیرد ولی دقت در طراحی و انجام محاسبات ، باعث می شود پژوهشگر در مراحل بعدی دچار مشکل نشود و فرایند انجام پروژه سریع تر پیش رود. در حقیقت می توان گفت در صورتی که هنگام تهیه پروپوزال تمام ارکان و قواعد آن را رعایت کرده باشیم ، تقریبا نیمی از پروژه را انجام داده ایم. با توجه به این مسائل ، آشنایی با روش نوشتن پروپوزال از اهمیت بسیاری برخوردار است ، در ادامه اجزای تشکیل دهنده پروپوزال و نکاتی که هنگام پروپوزال نویسی باید رعایت کرد را ارائه خواهیم داد.

اجزای تشکیل دهنده پروپوزال  
1- عنوان تحقیق : اولین مرحله در پروپوزال نویسی تعیین عنوان پژوهش است. در تهیه عنوان پژوهش توجه به نکات زیر از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • عنوان تحقیق باید نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی باشد
  • بهتر است که عنوان پژوهش متغیرهای وابسته را نشان دهد
  • عنوان باید اشاره به موضوعی جدید داشته باشد
  • عنوان باید نشان دهنده موضوعی باشد که جامعه به آن نیازمند است
  • موضوع پژوهش باید قابل اجرا باشد
  • موضوع پژوهش باید اهداف را مشخص کند
 
این مقاله را حتما بخوانید : دانلود رایگان کتاب پژوهش عملیاتی دکتر مهرگان pdf
 
2- واژه ها و اصطلاحات : در این بخش از پروپوزال نویسی ، تعدادی از واژه های تخصصی آورده شده و با استفاده از منابع معتبر برای آن ها تعاریفی نوشته می شود.
3- بیان مسئله در پروپوزال نویسی : در این قسمت مسائل و سوالاتی که ذهن پژوهشگر را درگیر کرده و برای یافتن پاسخ آن ها اقدام به پژوهش می کند ، ارائه می شود.
4- ضرورت و اهمیت پژوهش : در این قسمت پژوهشگر به بررسی این موضوع که این پژوهش چه اهمیتی دارد و از نتایج آن در چه زمینه ای استفاده می شود ، می پردازد.
5- پیشینه تحقیق : در این قسمت از پروپوزال نویسی ، پژوهشگر به ارائه توضیحاتی از پژوهش های قبل که توسط افراد دیگر در رابطه با موضوع خود انجام شده است ، می پردازد.6- اهداف : در این قسمت اهداف اصلی از پژوهش بیان می شود.
7- سوالات : در این قسمت سوالاتی در مورد پژوهش مطرح می شود.
8- فرضیه : در این قسمت از پروپوزال نویسی ، پژوهشگر حدسیات خود در رابطه با موضوع را بیان می کند.
9- روش ها و مراحل پژوهش : در این قسمت نوع تحقیق و مراحلی که برای انجام آن انجام شده است ، بیان می شود.
 

پروپوزال | آرین سیستم
 
10- کاربرد نتایج : در این قسمت به سازمان ها و گروه هایی که می توانند از نتایج پژوهش استفاده کنند ، اشاره می شود.
11- محدودیت های تحقیق : در این قسمت از پروپوزال نویسی ، موانع و محدودیت هایی که در مقابل پژوهشگر وجود داشته است بیان می شود.
دانلود رایگان نمونه پروپوزال
در قسمت های قبلی طریقه نوشتن پروپوزال و اجزای تشکیل دهنده آن را توضیح دادیم. برای آشنایی بیشتر با طرز نوشتن پروپوزال تعدادی نمونه پروپوزال روش تحقیق به همراه دانلود رایگان پروژه روش تحقیق که توسط پژوهشگران مختلف تهیه شده است ، ارائه دادیم. همچنین می توانید برای این کار پژوهشی پژهش عملیاتی 1 را نیز مطالعه نمایید.
هدف ما در این مقاله ارائه توضیحاتی در خصوص پروپوزال نویسی و اجزای تشکیل دهنده آن بود. هم چنین برای آشنایی بیشتر ، یک نمونه پروپوزال و پروژه درس روش تحقیق ارائه دادیم. امیدواریم استفاده از این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

  • خدمات دانشجویی

نظرات  (۲)

  • راوی نامدار
  • بسیار عالی و کامل بود. 

    عالی بوش لطفا همینطوری ادامه بده امیدوارم که موفق باشی

    فقط اگر هم که براتون زحمتی نیست به وبلاگ منم یه سر بزنید

    سپاس از محبتتون

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی