گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

میکروبیولوژیست ها چه وظایفی دارند؟ میکروبیولوژیست ها وظایف گوناگونی را بر عهده دارند اما از جمله وظایف میکروبیولوژیست ها می توانیم به شناسایی انواع میکروب ها جهت کنترل بیماری های عفونی، کنترل کیفیت مواد غذایی و استفاده بهینه و مناسب از میکروارگانیسم‌ها در تولید مواد غذایی جدید و بهینه کردن مواد غذایی موجود از طریق انجام آزمایش ها و پژوهش های مختلف، استفاده از میکروارگانیسم ها برای کنترل آلودگی های محیط زیست و شیوع مواد سمی از طریق انجام آزمایش های مختلف و … اشاره کنیم. رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی در مجموع 135 واحد درسی را در بر می گیرد که در جدول زیر دروس مقطع کارشناسی میکروبیولوژی را در اختیارتان قرار داده ایم.

دروس مقطع کارشناسی رشته میکروبیولوژی

دروس عمومی

مبانی نظری اسلام – اخلاق اسلامی – انقلاب اسلامی – تاریخ و تمدن اسلامی – آشنایی با منابع اسلامی – ادبیات فارسی – زبان عمومی – تربیت بدنی 1 و 2

دروس تخصصی

میکروبیولوژی محیطی و آزمایشگاه – باکتری شناسی 2 و آزمایشگاه – قارچ شناسی و آزمایشگاه – میکروبیولوژی صنعتی و آزمایشگاه – بیوشیمی فیزیک – مبانی فیزیولوژی گیاهی و آزمایشگاه – ایمونولوژی و آزمایشگاه – تکامل –  ژنتیک 2 و آزمایشگاه – میکروبیولوژی 1 و آزمایشگاه – بیوفیزیک – شیمی عمومی و آزمایشگاه – زیست گیاهی و آزمایشگاه – فیزیک و آزمایشگاه – بیوشیمی 2 و آزمایشگاه – زیست شناسی جانوری و ازمایشگاه – زبان تخصصی – باکتری شناسی و آزمایشگاه – میکروبیولوژی غذایی و آزمایشگاه – پروتوزئولوژی – دروس اختیاری – زیست شناسی مولکولی – ویروس شناسی – زیست شناسی پرتوی – ژنتیک 1 و آزمایشگاه  مبانی فیزیولوژی جانوری و آزمایشگاه – میکروبیولوژی 2 و آزمایشگاه – اکولوژی عمومی – ریاضی عمومی – شیمی آلی و آزمایشگاه – بیوشیمی 1 و آزمایشگاه – آمار زیستی – زیست شناسی سلولی و آزمایشگاه

 
ادامه تحصیل در رشته میکروبیولوژی تا چه مقطعی امکان پذیر است؟
در ایران امکان تحصیل در رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی و دکتری وجود دارد.رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد شامل 28 واحد درسی است که 12 واحد درسی آن مربوط به دروس اجباری، 8 واحد مربوط به دروس اختیاری و 8 واحد هم به پایان نامه اختصاص دارد.1)گرایش ژنتیک در کارشناسی ارشد زیست شناسی- علوم سلولی و مولکولی 2)گرایش میکروبیولوژی در کارشناسی ارشد زیست شناسی- علوم سلولی و مولکولی 3)گرایش بیوشیمی در کارشناسی ارشد زیست شناسی- علوم سلولی و مولکولی 4)گرایش بیوفیزیک در کارشناسی ارشد زیست شناسی- علوم سلولی و مولکولی 5)کارشناسی ارشد زیست فناوری (بیوتکنولوژی) – گرایش میکروبی 6) گرایش زیست فناوری دریا در کارشناسی ارشد زیست شناسی – علوم سلولی و مولکولی از جمله گرایش های ارشد این رشته می باشند.ضمن اینکه “زیست شناسی – میکروبیولوژی” هم گرایش مربوط به مقطع دکتری در این رشته می باشد.
فرصت‌های شغلی رشته‌ میکروبیولوژی
اگر قصد تحصیل در رشته میکروبیولوژی را دارید در رابطه با فرصت های شغلی رشته میکروبیولوژی لازم است بدانید که بخش اصلی کار دانشجویان میکروبیولوژی مربوط به آزمایشگاه‌ هاست . فارغ التحصیلان این رشته (میکروبیولوژیست ها) می توانند در سازمان های حوزه بهداشت و درمان، پژوهشگاه های نفت، آزمایشگاه های پاتولوژی و میکروب شناسی بیمارستان ها،بخش های تحقیقاتی صنایع غذایی و دارویی، کشاورزی، محیط زیست، تهیه‌ لوازم‌ آزمایشگاهی‌ و  … مشغول به کار شوند و به عنوان کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی، پژوهشگر،کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشتی،کارشناس آزمایشگاه واکسن و سرم و کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به فعالیت بپردازند.
کدام دانشگاه ها در رشته میکروبیولوژی دانشجو می پذیرند؟
دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر یزد
دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه شهید چمران
دانشگاه مازندران
دانشگاه اصفهان
دانشگاه الزهرا
دانشگاه ملایر
  • خدمات دانشجویی

سفارش تمامی خدمات دانشجویی پذیرفته می شود
مقاله
پایان نامه
پروژه دانشجویی
 تحقیق

ترجمه


پاورپوینت

راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره

09030980702

ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها

ای دی تلگرام:


برای درخواست سفارشهای خود بر روی ای دی تلگرام زیر کلیک نمایید. 
@projenr



برگرفته شده از rsnre.blog.ir


  • خدمات دانشجویی

شیمی ، علم اتم‌ها ، پیوندها و مولکولهاست. دانشی که می‌تواند خواص ماده ، چگونگی تغییرات و شیوه تولید آن‌ها را ازهسته اتم گرفته تا کهکشان‌ها بررسی کند و رشته شیمی ، رشته‌ای است که به پرورش متخصصانی می‌پردازد که با مطالعه و تحقیق و آزمایش به ابداع و نوآوری پرداخته و یا فرآورده‌های شیمیایی را کنترل می‌کنند.

رشته شیمی دارای دو بخش علم شیمی و صنایع شیمی است که علم شیمی به‌عنوان یکی از علوم پایه زیربنای علوم مختلفی همچون بیولوژی ، بیوتکنولوژی ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و رشته‌های متعدد مهندسی است. اما صنایع شیمیایی عبارت است از صنایعی که در آنها واکنش شیمیایی انجام می‌گیرد، یعنی اقسام مواد اولیه تبدیل به محصولات جدید می‌گردد که خواص این محصولات تا حدودی با مواد اولیه متفاوت است.

با توجه به تعریف فوق ، صنایع شیمی طیف گسترده‌ای از صنایع را در بر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به صنایع غذایی، داروسازی، پتروشیمی ، الیاف مصنوعی ، بهداشتی و آرایشی و صنایع تولید لوازم خانگی اشاره کرد.

بررسی و مطالعه اجمالی ترکیب ، ساختار و ویژگی‌های ماده و همچنین کنترل آزمایشگاهی فرآیندهای شیمیایی ، مطالب و فعالیتهایی است که در رشته شیمی در سطح کارشناسی ارائه می‌گردد. در سطح کارشناسی ارشد و دکترا نیز دانشجویان در گرایش‌های تخصصی این رشته که عبارتند از : شیمی آلی ، شیمی تجزیه ، شیمی معدنی ، شیمی فیزیک و شیمی کاربردی به صورت عمیقتری با بخشی از علم شیمی آشنا می‌گردند تا در آینده بتوانند مرزهای دانش شیمی را گسترش دهند. 

تواناییهای فارغ‌التحصیلان

فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند مسؤولیت‌ زمینه‌های مختلف از جمله موارد زیر را عهده‌دار باشند:


  1. طرح ، نظارت و اجرای طرحهای تحقیقاتی کوچک و بزرگ شیمیایی در سطوح مختلف کاربردی و علمی محض ، در دانشگاهها ، کارخانجات و مراکز تحقیقاتی ، به منظور ارتقای کمی و کیفی محصولات مورد نیاز جامعه.

  2. مسوولیت و ارائه خدمات در آزمایشگاههای کنترل کیفی ، پیگیری و ارائه معیارهای استاندارد به منظور افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی و همچنین مواد مصرفی کارخانه‌ها و صنایع.

  3. ارائه خدمات آموزشی در سطح دانشگاهها ، دبیرستانها و موسسات آموزشی.

  4. ارائه طرحهای پژوهشی به منظور استفاده از منابع اولیه ارزنده موجود در جامعه در جهت افزایش بهره‌وری از آنها و جلوگیری از صادرات بی‌رویه مواد اولیه ارزشمند و تبدیل آنها به محصولات واسطه‌ای که ارزش اقتصادی بالاتری دارند.

  5. ارائه خدمات در کارخانجات پتروشیمی ، پلاستیک ، لاستیک ، رنگ و رزین، الیاف ، صنایع غذایی ، صنایع دارویی، بهداشتی و شوینده‌ها.

  6. آمادگی برای ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر برای تامین کادر علمی دانشگاهها و سایر مراکز علمی.

  7. کمک به توسعه صنایع دستی که در سطح گسترده‌ای در جامعه پراکنده هستند؛ از جمله ساخت رنگهای بهتر و متنوع‌تر ، بخصوص استفاده از رنگهای طبیعی موجود در صنعت فرش.

  8. استفاده از گیاهان دارویی فراوانی که در مملکت موجودند، به منظور استخراج و شناسایی موارد کاربرد این گیاهان به کمک متخصصان داروساز.

هدف دوره کارشناسی

هدف از این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه‌های آموزش در دبیرستان ، تربیت کمک پژوهشگر ، آماده کردن دانشجویان برای ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به منظور تامین کادر آموزشی ، پژوهشی مورد نیاز دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی ، کارشناسان مورد نیاز صنایع شیمیایی و بی‌نیازی از کارشناسان خارجی بتوانند از عهده برآیند. 

تصویر


دروس

دوره دارای دو گرایش: شیمی محض ، شیمی کاربردی است. داوطلب باید در دروس شیمی ، فیزیک و ریاضی دبیرستان قوی بوده ، علاقه ، انگیزه و روحیه کاوشگری لازم را دارا باشد. دروس به صورت عمومی ، پایه ، الزامی ( مشترک بین دو گرایش ) و اختصاصی ارائه می‌شود. بعضی دروس الزامی عبارت است از : شیمی آلی ، شیمی تجزیه ، شیمی فیزیک ، شیمی معدنی، معادلات دیفرانسیل. علاوه بر این دروس 32 واحد درسی در هر گرایش وجود دارد. در شاخه شیمی محض و شیمی کاربردی 20 واحد از این 32 واحد انتخابی است. 

زمینه‌های استفاده از تجارب

عهده‌دار شدن مسوولیت هدایت آزمایشگاهها و کمک به امر تدریس شیمی در دانشگاهها ، همکاری در زمینه‌های پژوهشی در موسسات ذیربط و دانشگاهها ، سرپرستی آزمایشگاههای کنترل کیفیت مواد اولیه و محصولات در صنایع شیمیایی و رفع مشکلات شیمیایی صنایع موجود ، ارائه روشهای بهتر جهت بالا بردن سطح تولید از نظر کیفی و کمی.

با توجه به نیاز دانشگاهها به مدرس شیمی ، نیاز صنایع مختلف شیمیایی به پژوهشگر و کمبود متخصص ایرانی برای اداره کنترل کیفیت آزمایشگاههای شیمی صنایع موجود ، اهمیت این رشته مشخص می‌شود. 

امکان ادامه تحصیل

امکان ادامه تحصیل در این رشته تا حد دکتری در داخل و خارج از کشور وجود دارد. 

مراکز جذب

برخی از مراکز جذب کارشناسهای شیمی به شرح زیر است:


وزارتخانه‌های آموزش و پرورش ، صنایع سنگین ، صنایع و معادن ، فرهنگ و آموزش عالی ، کشاورزی ، نفت و نیز آموزشگاههای شیمی ، صنایع شیمیایی و نظایر آنها. 

گرایش‌های مقطع لیسانس

رشته شیمی در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش «محض و کاربردی» می‌باشد. محض و کاربردی عنوان گرایش‌های بعضی از رشته‌های دانشگاهی مثل شیمی و ریاضی است. اما این دو گرایش چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در گرایش محض مبنای کار علم شیمی است و دانشجو درباره چهار گرایش اصلی علم شیمی که عبارتند از : شیمی آلی ، معدنی ، تجزیه و شیمی فیزیک ، دروسی را مطالعه می‌کند. اما در شیمی کاربردی ، دروس پایه شیمی کمتر مطالعه می‌شود و دانشجو یکسری از دروس مربوط به مهندسی شیمی مثل اصول صنایع شیمیایی و تصفیه آب و فاضلاب را می‌گذراند.

فارغ‌التحصیل شیمی محض در شروع یک فعالیت صنعتی نقش دارد، چرا که او راهکارهای تئوریک ساخت یک ماده را ارائه می‌دهد و سپس یک فارغ‌التحصیل شیمی کاربردی و یا مهندس شیمی طراحی نیمه صنعتی ماده مورد نظر را ارائه می‌دهد.

تفاوت این دو گرایش در نحوه نگرش آنها به علم شیمی است، چون شیمی کاربردی نگرشی کاربردی به علم شیمی دارد و می‌خواهد از آموخته‌های شیمی در صنعت استفاده کند و به همین دلیل فارغ‌التصیلان این گرایش با مفاهیمی که در صنایع شیمی مطرح است، آشنایی بیشتری داشته و بهتر جذب بازار کار می‌شوند. اما هدف شیمی محض پرورش دانشجویانی است که کارهای تحقیقاتی انجام بدهند و با تحصیل در دوره فوق‌لیسانس و دکترا به حل مسائل و ناشناخته‌های علمی شیمی بپردازند. از همین‌رو درس‌های نظری گرایش شیمی محض بیشتر از دروس کاربردی آن است.

هرچند که شیمی محض بیشتر به تئوری‌های عمیقتر شیمی می‌پردازد و شیمی کاربردی با ارائه یکسری واحدهای کاربردی ، ارتباط نزدیکتری با صنعت دارد، اما این دو گرایش در سطح لیسانس فرق زیادی با یکدیگر ندارند و اگر کسی مایل باشد از هر دو گرایش اطلاع داشته باشد، می‌تواند در دروس اختیاری ، بعضی از واحدهای اختصاصی گرایش دیگر را انتخاب کند. البته واقعیت این است که فارغ‌التحصیلان شیمی کاربردی راحتتر جذب بازار کار می‌شوند که آن هم بیشتر به خاطر عنوان این گرایش است تا معلومات فارغ‌التحصیلان آن! 

آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد

البته باید گفت این طور نیست که هیچ فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان این رشته مهیا نباشد، چون تعدادی از فارغ‌التحصیلان شیمی جذب صنایع شیمیایی مختلف مثل صنایع رنگ‌سازی ، چرم‌سازی ، پتروشیمی ، موادغذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی می‌شوند و در بخش آزمایشگاههای کنترل کیفیت محصولات شیمیایی و یا واحد تولید آنها کار می‌کنند.

من فکر می‌کنم که شیمی جزو معدود رشته‌هایی است که فارغ‌التحصیل آن می‌تواند همیشه مشغول بکار باشد. چون هر کارخانه‌ای که دایر شود، در بخش کنترل کیفیت کالاهای ساخته شده نیاز به یک شیمیست دارد و یا در تمام صنایع احتیاج به فارغ‌التحصیلان شیمی داریم تا مواد اولیه را با توجه به استانداردهای جهانی بررسی کرده و رد یا قبول بکنند.

علاوه بر موارد فوق یک شیمیست می‌تواند در خانه خود با کمترین امکانات کارگاه کوچکی دایر کرده و بعضی از مواد مورد نیاز جامعه را تولید کند. فارغ‌التحصیلان این رشته توانایی تغییر و تبدیل بر روی مواد خام را دارند و به یاری همین توانایی ‌، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان این رشته کارگاهها یا کارخانه‌های شیمیایی کوچک یا بزرگ دایر کرده و در کار خود نیز موفق بوده‌اند. در ضمن فارغ‌التحصیل شیمی می‌تواند در کارگاهها و کارخانه‌های تهیه مواد آلی ، دارویی ،‌رنگها ، رزین‌ها و تهیه و ترخیص مواد معدنی کار بکند. 

ظرفیت پذیرش کل و گرایش مختلف

طی سه سال تحصیلی 76 تا 78 بطور متوسط در هر سال 446 نفر دانشجو از گره آزمایشی علوم ریاضی و فنی و 2772 نفر از گروه علوم تجربی در رشته شیمی پذیرفته شده‌اند. 

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه

شیمی یعنی حفظ کردن صدها فرمول ، عدد و رقم. این تصور بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی است. تصوری که از دبیرستان‌ها نشأت می‌گیرد، چرا که حجم مطالب کتاب شیمی دبیرستانی زیاد و فرصت تدریس محدود است و به ناچار دبیران و محصلان به جای درک و استدلال مفاهیم ، به سوی مسایل ذهنی و حفظی کشیده می‌شوند. در حالی که شیمی تلفیقی از مهارتهای ذهنی و استدلالی است و اگر کسی بخواهد در این رشته موفق گردد، باید در هر دو زمینه توانمند باشد و حتی می‌توان گفت که قدرت استدلال بیش از قدرت حافظه در این رشته اهمیت دارد چون حافظه فقط می‌تواند به کار سرعت بدهد اما حلال مشکلات نیست.

دانشجوی این رشته لازم است در دروس ریاضی ، شیمی و فیزیک ، قوی باشد و رشته شیمی را دوست بدارد یعنی از مطالعه درس شیمی لذت ببرد و خسته نشود. دانشجوی شیمی باید به شیمی علاقه‌مند باشد، نه این که رشته شیمی در فرم انتخاب رشته ، انتخاب چهلم و پنجاهم او باشد. همچنین دانشجو باید مثل مارگیرهای قدیمی که مار را می‌گرفتند و از آن استفاده بهینه می‌کردند، شجاع بوده و وسواس نداشته باشد، چون بعضی از مواد شیمیایی مثل مار خطرناکند، اما اگر کسی طرز استفاده از همین مواد را بلد باشد، موادی قابل کنترل و بسیار مفید هستند. 

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

رشته شیمی در ایران تا مقطع دکترا تدریس می‌شود. دوره کارشناسی ارشد شیمی دوره‌ای با گرایشهای تخصصی در پنج گرایش شیمی آلی ، شیمی تجزیه ، شیمی معدنی ، شیمی فیزیک ، شیمی کاربردی است. دوه دکترای شیمی نیز پس از دوره کارشناسی ارشد در دو بخش آموزشی و پژوهشی ارائه می‌گردد. 

  • خدمات دانشجویی

رشته اقتصاد در ایران با توجه به توانایی های علمی، استعداد و علایق دانش آموزان بعد از کنکور سراسری انتخاب می شود و یا انتخابیست که بالاجبار دانش آموز آن را قبول شده است. در ایران برای این رشته از مقطع لیسانس به بالاتر امکان تحصیل وجود دارد و رفته رفته جایگاه رشته اقتصاد در حال شکل گیری است و در تحصیلات بالاتر در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد و دکترا به صورت خیلی تخصصی تر ادامه می یابد.

بازار کار رشته اقتصاد به گونه ای است که یک اقتصاددان باید در تعامل با سایر رشته ها باشد. ازآنجایی‌ که اقتصاد جدایی‌ ناپذیر از علوم سیاسی و فرهنگی هر ملتی است دانشجو و فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد بدون شک شناختی از این موارد نیز به دست خواهند آورد و حداقل مزیت آموختن این رشته درکی از رفتارهای ملت و دولت و اوضاع سیاسی اقتصادی مملکت خود و دیگر ملت هاست و البته در کشورمان نسبت به دیگر رشته ها دارای بازار کار متناسبی نیز می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

در رشته اقتصاد به لحاظ علمی هدف اصلی بهینه سازی است. به زبان عامیانه هدف این است بتوانیم بیان کنیم که چه مقدار از منابعی را که در اختیارداریم صرف چه‌ کاری کنیم تا حداکثر منفعت را به دست آوریم. همانطور که از این تعریف برمی آید اقتصاد رشته ای کاربردی است بالأخص که در دنیای امروز بزرگ‌ترین درگیری، جدال بر سر منابع ازجمله آب، نفت، انرژی، زمین و .. است. بنابراین بازار کار اصلی رشته اقتصاد، بحث بازارهای مرتبط با منابع می باشد، به خصوص منابع مالی و منابع انرژی. بانک های بسیار زیادی وجود دارند که عنوان رشته اقتصاد را یدک می کشند و همین نشان از اهمیت رشته اقتصاد در بازار کار بانکی کشور می باشد. بانکهایی همچون مهر اقتصاد و اقتصاد نوین.

در کشورهای خارج از ایران این رشته دارای اهمیت فراوانی است؛ اما متأسفانه در ایران هنوز آن‌طور که باید وشاید جایگاه خود را پیدا نکرده است البته باید توجه داشت هرساله به تعداد شرکت‌ کنندگان آزمون کارشناسی ارشد اقتصاد افزوده می شود و این خود گواه بر امید است که چه‌ بسا اقتصاد نیز به‌ زودی جایگاه واقعی خود را در ایران پیدا کند.

برای ورود قاطعانه و پراعتبار به بازار کار رشته اقتصاد در ایران باید از سد کنکور گذشت. رشته اقتصاد یک رشته شناور می باشد که همه داوطلبان اعم از تجربی، ریاضی و انسانی می توانند آن را انتخاب کنند ولیکن این رشته بیشتر مرتبط با رشته انسانی می باشد. این که رشته اقتصاد را در دانشگاه تهران بخوانید یا دانشگاه آزاد باعث ایجاد تفاوتهای شما با دیگران می شود. سعی کنید اگر می خواهید رشته اقتصاد را به عنوان رشته دانشگاهی خود برگزینید و همچنین از بازار کار خوب آن استفاده ببرید از همین ابتدا در یک دانشگاه خوب پذیرفته شوید. لزوم برنامه ریزی برای کنکور برای پذیرفته شدن در رشته اقتصاد نیازمند مشاوره و یک برنامه ریزی دقیق است. هیچوقت جزء کسانی نباشید که بالاجبار در رشته اقتصاد پذیرفته شده اند بلکه موفقیت از آن کسانی است که حتما می خواهند اقتصاد بخوانند و می دانند که چرا باید اقتصاد بخوانند. شما باید برای تصاحب بازار کار بهتر این رشته در مقاطع بالاتر ادامه دهید. بسیاری نیز این شانس را دارند که از مقطع ارشد به این رشته تغییر رشته دهند. توجه داشته باشید که دانشگاه خوب باعث ایجاد فرهنگ خوب در شما می شود و فرهنگ خوب تحصیلی باعث ایجاد خلاقیت و رشد مهارتهای شما می شود.

  • خدمات دانشجویی

مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با حیات عنوان کرد:

حیات: ثبت نام ششمین ازمون فراگیر استخدامی دستگاه ها به زودی اغاز می شود و ایثارگران متقاضی استخدام، نیاز است با توجه به مواردی، اقدام به ثبت نام کنند.

سردار حسن زاده مدیرکل اشتغال و کارافرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با پایگاه خبری حیات ضمن اعلام این خبر، در مورد راه های اشتغال ایثارگران گفت: دو راه برای اشتغال ایثارگران وجود دارد یکی خود اشتغالی و کارآفرینی و دیگری استخدام در دستگاه های دولتی و خصوصی است. در بحث اختصاص سهمیه ۲۵ درصد از استخدام دستگاه های دولتی به ایثارگران، بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، قبلا در بنیاد شهید و امور ایثارگران، لیستی تهیه می شد به این صورت که بنیاد استان ها لیست ایثارگران فاقد شغل را براساس نیازهای شغلی دستگاه مربوطه در استان، در اختیار ما می گذاشت که پس از بررسی و جمع بندی، با معرفی بنیاد جذب دستگاه می شدند.

وی با بیان مشکلات استخدام لیستی، افزود: در این نوع استخدام ایثارگران، امکان بروز بی عدالتی در نتیجه رعایت نکردن اولویت و اعمال سلیقه شخصی وجود داشت که به همین دلیل در دوران مدیرکل سابق اشتغال و کارآفرینی بنیاد، استخدام در دستگاه ها از طریق شرکت در آزمون استخدامی امکان پذیر شد و ایثارگران ملزم به شرکت در ازمون برای استخدام شدند تا مشکلات قبلی رفع شود.

حسن زاده با اشاره به تغییر مجری ازمون استخدامی اظهار داشت: در چند سال اخیر سازمان سنجش مجری برگزاری ازمون های استخدامی فراگیر بوده اما در آزمون فراگیر پیش رو، این وظیفه از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی، سامانه به روز و کاملی را برای ثبت نام و نیز درج اطلاعات مربوط به آزمون فراگیر اختصاص داده است در همین راستا بنیاد نیز امکان تبادل اطلاعات لازم با آن سامانه را فرآهم آورده است تا ایثارگران با سرعت و سهولت بیشتری کارهای مربوط به ثبت نام برای شرکت در آزمون را انجام دهند.

به بیان مدیرکل اشتغال وکارآفرینی بنیاد، قبلا که مجری آزمون سازمان سنجش بود اداره اشتغال و کارافرینی بنیاد، فهرست ایثارگرانی را که به صورت خوداظهاری در سامانه سجایا اطلاعات مربوط به ایثارگری خود را ثبت می کردند دریافت و سپس صحت سنجی و راستی آزمایی می کرد، در مرحله بعد عزیزانی که با کد ملی شناسایی نمی شدند از لیست حذف می شدند و کسانی که صحت گفته هاشان تایید شده بود چنانچه مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی می شدند (یعنی شامل فرزند شهید، جانباز، آزاده، فرزند جانباز ۲۵% و بالاتر و فرزند آزاده یکسال اسارت و بالاتر، همسر شهید، همسر جانباز ۲۵% و بالاتر، همسر آزاده یکسال اسارت و بالاتر، خواهر و برادر شهید ) می توانستند از سهمیه مربوطه بهره مند شوند. در حال حاضر با وجود تغییر مجری آزمون، ما نیز اقدام به تغییراتی در راستای توسعه و بروزرسانی سامانه سجایا کردیم.

به بیان حسن زاده، در آزمون پیش رو حدود ۱۵ دستگاه قرار است از طریق آزمون، نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب و حدود ۳۲۰۰ نفر را استخدام کنند که ۲۵ درصد یعنی ۸۰۰ پست، مختص خانواده شاهد و ایثارگر خواهد بود. ضمناٌ ۵% نیز سهمیه مربوط به سایر ایثارگران است و تعدادی از ایثارگران نیز از محل تبصره دو ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اضافه می شوند.

وی افزود: با همکاری حراست و اداره کل فناوری اطلاعات بنیاد، بانک اطلاعاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامانه سجایا با سامانه طراحی شده توسط جهاد دانشگاهی مرتبط می شود. در این صورت خود سامانه، اطلاعات ایثارگر را به صورت هوشمند و آنلاین، راستی آزمایی می کند یعنی توسط سیستم مشخص می شود که ایا اولا فرد ثبت نام کننده ایثارگر هست یا نه و ثانیا مشمول سهمیه استخدامی ایثارگران می شود یا خیر.

حسن زاده ضمن توضیح بیشتر در این زمینه عنوان کرد: به عبارت بهتر برای اعمال سهمیه آزمون استخدامی برای ایثارگر متقاضی، تحقق چند شرط لازم است: اولین شرط این است که ایثارگر عزیز با کد ملی در سامانه بنیاد شناسایی شود در دومین شرط باید جزء مشمولان قانون استخدامی باشد و سوم این که وضعیت شغلی فرد بیکار باشد، نبود هر کدام از این شروط به معنای عدم تایید سهمیه ایثارگری برای آزمون استخدامی است.

وی تاکید کرد: با توجه به مباحث عنوان شده، خانواده های شاهد و ایثارگر برای این که هنگام ثبت نام برای شرکت در ازمون استخدامی دچار مشکل نشوند حتما با مراجعه به سامانه سجایا اقدام به تصحیح و به روزرسانی اطلاعات خود کنند.

حسن زاده افزود: در حال برگزاری جلساتی با سازمان جهاد دانشگاهی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور هستیم تا موارد و امتیازات مربوط به ایثارگران در سامانه جهاد دانشگاهی لحاظ شود.

بعد از انجام این اقدامات زمان ثبت نام ششمین آزمون فراگیر دستگاه های دولتی اعلام می شود که احتمالا هفته آینده خواهد بود.

برای مشاهده صفحه استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی اینجا کلیک نمایید

  • خدمات دانشجویی


 

 

موضوع این رشته تحصیلی:

تربیت بدنی رشته میان رشته ای می باشد که از علوم مختلف برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان استفاده می کند. این رشته از یک سو مشتمل بر یکسری رشته های پایه ی پزشکی می باشد تا جایی که فارغ التحصیل آن تا حد یک پزشکیار با جسم انسان آشنا می شود و از سوی دیگر بخشی از دروس این رشته شامل علوم تربیتی است تا دانشجوی این رشته با تنش و واکنش انسانها آشنا شود و بتواند به عنوان یک مربی با ورزشکاران یا دانش آموزان به درستی برخورد کند. و بالاخره یک بعد این رشته شامل علوم ورزشی می شود یعنی دانشجو، علوم ورزشی را به صورت علمی و عملی آموزش می بیند تا بتواند در رشته های مختلف ورزشی مهارت داشته باشد و همچنین توانایی تحقیق در علوم ورزشی را به دست بیاورد.

 

 

توانایی های لازم:

دانشجوی این رشته باید از کودکی ورزشکار باشد. چون یکسری از مهارت های پایه ای را مثل ژیمناستیک و یا دومیدانی که نیاز به هماهنگی کامل عصب و عضله دارد، نمی توان در بزرگسالی فراگرفت. در ضمن افرادی که از کودکی اهل ورزش هستند، انگیزه ی بیشتری برای فراگیری مطالب علمی و عملی از خود نشان می دهند. گفتنی است که قد آقایان داوطلب رشته تربیت بدنی باید حداقل 165 سانتی متر و خانم ها 158 سانتی متر باشد (قهرمانان تیم ملی از شرط یاد شده مستثنی هستند) و حداقل دید چشم آنها باید باشد. گفتنی است که این رشته بصورت نیمه متمرکز دانشجو می گیرد. یعنی در یک آزمون عملی مهارت، آمادگی و توانایی جسمی دانشجویان سنجیده می شود.

 


موقعیت شغلی در ایران:

فارغ التحصیل تربیت بدنی می تواند به عنوان مربی و مسوول ورزش در وزارتخانه ها و بعضی از وزارتخانه ها که بخش تربیت بدنی دارند، فعالیت کند. همچنین می تواند در ساخت وسایل و البسه ورزشی مشاور یک طراح باشد. چون نظرات یک کارشناس ورزشی نقش موثری در بهبود وسایل ورزشی دارد. در کل فارغ التحصیل این رشته اگر فرد فعالی باشد، هیچ وقت بیکار نمی ماند چون می تواند به عنوان مربی در باشگاههای ورزشی آزاد فعالیت کند و یا به عنوان مربی، کارشناس یا مربی بدنسازی جذب سازمان تربیت بدنی شود.

 

 

درس های این رشته در طول تحصیل:

دروس پایه:
آناتومی انسانی، فیزیولوژی انسانی، شیمی عمومی، فیزیک عمومی، ریاضیات پایه و مقدمات آمار، کمکهای اولیه، زیست شناسی.

 

دروس اصلی:
اصول فلسفه آموزش و پرورش، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، روانشناسی کودکی و نوجوانی، روانشناسی تربیتی، اصول و فنون مشاوره و راهنمایی، سنجش و اندازه گیری، تولید و کاربرد مواد آموزشی، روشها و فنون تدریس، مدیریت آموزشی.

 

دروس تخصصی:
اصول و مبانی تربیت بدنی، تاریخ تربیت بدنی، تغذیه و ورزش، آسیب شناسی ورزشی، رشد و تکامل حرکتی، فیزیولوژی ورزشی، یادگیری حرکتی، سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی، بهداشت و ورزش، تربیت بدنی در مدارس، مدیریت سازمانهای ورزشی ، مدیریت و طرز اجرای مسابقات، زبان اختصاصی، حرکت شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، تربیت بدنی و ورزش معلولین، مقدمات بیومکانیک ورزشی، مبانی روانی و اجتماعی، تربیت بدنی، آمادگی جسمانی، فوتبال، دو و میدانی ، ژیمناستیک، شنا، والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، کشتی، بدمینتون

  • خدمات دانشجویی


نگارش مقالات همایشی
نگارش پروپوزال
ساخت پاورپوینت حرفه ای و ساده
تایپ و ترجمه متون انگلیسی
نگارش تحقیقات و پروژه های دانشجویی

راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره

09030980702

ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها

ای دی تلگرام:


برای درخواست سفارشهای خود بر روی ای دی تلگرام زیر کلیک نمایید. 
@projenr



برگرفته شده از rsnre.blog.ir

  • خدمات دانشجویی

معرفی رشته مهندسی معماری

کمی ذوق هنری، قدرت خلق یک اثر نو، تخیل قوی و روحیه کار گروهی، همه ی آن چیزی ست که شما برایمعمار شدن نیاز دارید. اگر به هنر علاقه مندید و قدری با فن مهندسی ساختمان آشنایی دارید معماری رشته ایده آل شماست. این رشته تلفیقی ست خارق العاده از فن و هنر و قدمتی بسیار طولانی در تاریخ ایران و جهان دارد.

مهندس در لغت به معنای هندسه دان، به شخصی گفته می شود که با هندسه و مباحث هندسی سر و کار دارد و معمار هنرمندی ست که به کمک مباحث هندسی بنایی خلق می کند که گاه تا هزاران سال باقی ست و هویت یک جامعه به شمار می رود.

در گذشته به جای کلمه معمار، از مهراز استفاده می‌کردند. معمار فردی است که تفکرات ناب و خلاقانه خود را بر اساس تعاریف مختلف با توجه به فرهنگ –سبک معماری منطقه – اقلیم – دید و منظر مناسب – کاربری فضا و فاکتورهای مهم دیگری اتود می‌زند.معماری یکی از هفت هنر اصلی است و معمار هنرمند است و آثار او در زمره آثار هنری بررسی می‌شود. او باید دارای قدرت تجسم بالا، ذوق هنری و خلاقیت باشد و عناصر زیبایی شناختی بصری را بشناسد.

پیشینه معماری ایران به حدود ۱۰۰۰ سال پیش از اسلام می‌رسد و پس از ظهور این دین نیز تاکنون شاهد بیش از ۱۴۰۰ سال معماری ایرانی- اسلامی هستیم. از قدیم‌الایام معماری ایران دارای دو نظام کلی آموزش بوده است. یکی از این دو، نظام آموزش سنتی معماریاست، که ریشه در قرون و اعصار دارد و انتقال اطلاعات و مفاهیم در ان به‌صورت سینه به سینه، مدیدی و مدادی انجام پذیرفته است و نظام دوم، با ظهور مدارس معماری در ایران و تحت عنوان نظام آموزشی آکادمیک و کلاسیک به وجود آمده است. اهمیت بازشناسی آموزش معماری در کشور نیز آنجا بیشتر جلوه می‌نماید، که غالباً در مقام مقایسه معماریو معماران معاصر با معماری و معلمان گذشته بر می‌آییم. این در حالی است که معمار معاصر را محصول آموزش دانشکده‌های معماری امروزی و معمار گذشته را حاصل آموزش سنتی معماری می‌پنداریم.

nf00221512-1معماری

معمار چه می کند؟

کسی که طراح و سازنده بناها و ساختمان ها می باشد، مهندس معمار است. مهندس معمار، نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی را طراحی می کند. همچنین کارمهندس معمار طرح ریزی ترکیب و نحوه قرار گیری مجموعه ای از ساختمان ها و فضاهای اطراف آنها نیز می باشد او این کارها را با تکیه بر علم مهندسی، ذوق هنری و شناختی که از فرهنگ، آداب و رسوم، جغرافیای انسانی و طبیعی محل مورد نظر خود دارد، انجام می دهد. معمار کسی که معماری می‌کند. طراح اوست و نظارت مستقیم بر فعالیت دیگر مهندسین عمران – تأسیسات الکتریکی – تأسیسات مکانیکی دارد. در واقعمعمار ناظر نهایی و هماهنگ کننده کلیه نقشه‌های یک بنا شامل نقشه‌های معماری و طراحی – نقشه‌های محاسبات سازه‌ای و نقشه‌های تأسیساتی می‌باشد.

تفاوت رشته معماری و عمران

برای مقایسه بهتر این دو رشته شما یک انسان را در نظر بگیرید. این انسان نیازمند به اسکلت، گوشت، مو، ناخن و …. میباشد. بخشی که مربوط به اسکلت انسان است به طور مستقیم می توان به مهندس عمران نسبت داد و بخش ظاهری آن نظیر پوست و مو را به مهندس معمار.
در ساختمان سازی تصمیم گیری در زمینه اسکلت سازه نظیر تیرها، ستون ها، بادبندها، پی و … بر عهده مهندس عمران است و تصمیم گیری در زمینه نمای ساختمان، پلان های طبقات، دکوراسیون داخلی و …. بر عهده مهندس معمار است. البته در کل یک تعامل هم باید بین این دو وجود داشته باشد تا خواسته های دو طرف با هم تناقض پیش نیاورد.

هیچ وقت ما نمی توانیم دو تا چیز غیر همجنس رو باهم مقایسه کنیم و این سوال که عمران بهتر است یا معماری کاملا اشتباهی ست زیرا عمران و معماری از یک جنس نیستند که بتوان آن دو رابا هم مقایسه کرد . مهندسی عمران رشته ای از رشته های فنی مهندسی و معماری در مجموعه هنر قرار دارد که به قول معمارها این دو در یک اشل نمی گنجند.

تنها وجه مشترک این دو رشته در اینه که هر دو با ساختمان و ساخت و ساز بنا سر و کار دارند. مهندس عمران پروژه های بزرگ زیادی رو بر عهده می گیرد. پروژه هایی مانند سدسازی، راه سازی و … . اما عظیم ترین پروژه های یک معمار می تواند طراحی یک شهرکتوریستی، یک هتل، فرودگاه، بیمارستان و … باشد.

engineering-managementمعماری

روند کار مهندس معمار

اغلب افرادی که با این دو رشته آشنایی زیادی ندارند، کار مهندس معمار را از وظایف مهندس عمران می دانند و حال آنکه این دو رشته وظایف متفاوتی را در تهیه نقشه های یک ساختمان به عهده دارند.

برای ساخت هر سازه ای ابتدا باید نقشه های آن تهیه گردد. نقشه های یک ساختمان به دو دسته نقشه هایمعماری و نقشه های سازه تقسیم می شوند. نقشه هایمعماری باید قبل از نقشه های سازه و توسط مهندسمعمار طراحی شوند. البته برای ساختمان های کوچکمهندس عمران نیز می تواند نقشه های معماری را خودش طراحی کند. همانطور که مهندس معمار نیز در ساختمان های کوچک می تواند نقشه های سازه را خودش طراحی کند. ولی در سازه های بزرگ مثل برج های مسکونی یا تجاری، بیمارستان، دانشگاه و … نقشه های معماری باید توسط مهندس معمار طراحی شوند.

نقشه های معماری شامل پلان های مختلف ساختمان، برش و نمای ساختمان می باشد. محل و مشخصات کاربری ها (برای ساختمان مسکونی مثلا آشپزخانه، اتاق خواب، هال، اتاق نشیمن و …) در این نقشه ها مشخص می شوند.

نقشه های سازه که توسط مهندس محاسب که یکمهندس عمران (و یا مهندس معمار برای ساختمان های کوچک) است، طراحی می شوند. این نقشه ها شامل جزئیات و نحوه اجرای اسکلت و اجزای سازه ای است.

آینده شغلی مهندس معماری

این یک واقعیت است که همه ی کسانی که از دانشکده معماری فارغ التحصیل می شوند پروانه نظام مهندسینمی گیرند و موفق به راه اندازی یک دفتر مهندسی نمی شوند. شایداز مزیت های رشته معماری بازار کار گسترده این رشته باشد. موقعیت های شغلی مهندسمعمار عبارتند از:

– طراحی (تک بنا یا مجموعه زیستی کوچک)، از طراح های اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزا و عناصر تشکیل دهنده بنا
– رهبری و سرپرستی دفاتر مشاور معماری (مهندسی مشاور(
– نظارت عمومی و عالی بر صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی (مهندسی ناظر)

– مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژه‌های معماری(مدیریت پروژه)
– تأسیس و سرپرستی مؤسسات پیمانکاری و احداث ساختمان
– همکاری با کلیه متخصصینی که کار آنها به نحوی با ساماندهی محیط زیست مرتبط است. مانند اکولوژیست‌ها، جغرافی دانان، اقلیم شناسان، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی 
 طراحی پارک‌ها و میادین شهری و محوطه سازی آنها

– مشارکت در پروژه‌های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی
– طراحی تک بناها در مقیاس کوچک و انجام دکوراسیون داخلی
– انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضا
– تدریس در هنرستان ها به عنوان هنر آموز رشته معماری و نقشه کشی
– استخدام در کلیه سازمان های دولتی نظیر شهرداری، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانک ها ( به عنوان کارشناس ارزیابی) و …
– کار به صورت آزاد: معمار در طول دوران تحصیل به کار با نرم افزارهای نقشه کشی و طراحی آشنا می شود. اگر این آشنایی سطحی با کار بیشتر به تسلط تبدیل شود می تواند منبع در آمد خارق العاده ای به همراه داشته باشد.)
– طراحی دکوراسیون داخلی و ایجاد کارگاهی برای تولید محصولات طراحی شده معمار مانند کارگاه کابینت سازی
– فارغ‌التحصیل‌ معماری‌ آمادگی‌ کار در رشته‌های‌ مرتبط‌ با معماری‌ مثل‌ طراحی‌ صحنه‌ یا طراحی‌ صنعتی‌ را نیز دارد.

  • خدمات دانشجویی