گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

معرفی رشته سینما

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۸ ق.ظ

رشته سینما رشته‌ای با جاذبه‌های زیاد و پیشرفت های فوق العاده هست. در این مقاله میخوایم در مورد این رشته پرطرفدار که در شاخه فنی حرفه ای قرار داره صحبت کنیم. اگه شما هم یکی از طرفدارهای پر و پا قرص رشته سینما هستین پس حتما حتما با ما باشین تا بیشتر با شرایط ورود به این رشته و بازار کار این رشته آشنا بشین.
در مورد رشته پرطرفدار سینما چه میدانید؟
واژه سینما از واژه یونانی κινῆμα, -ατος گرفته شده که به معنی جنبش هست. دو برادر فرانسوی به نام برادران لومیر اولین مخترعان دوربین های فیلمبرداری و پروژکتوری به نام سینماتوگراف که واژه سینما هم از اون گرفته شده، بودن. اونها اولین فیلم تصویر متحرک رو در سال ۱۸۹۵ به اسم “کارگردان در حال خروج از کارخانه لومیر” رو ساختن و اولین نمایش عمومی فیلمشون رو در روز بیسست و هشتم ماه دسامبر سال ۱۸۹۵ در گراند کافه شهر پاریس برگزار کردن.
 
تاریخچه سینما
تاریخچه سینما
به سینما، هنر هفتم هم گفته میشه. در واقع سینما هنریه که با ضبط تصویر و ترکیب اون با صدا به مخاطب ها مفهوم خاص و مورد نظر رو منتقل میکنه. این رشته با رشته های هنری دیگه هم در ارتباط هست و از اونها استفاده میکنه. در واقع سینما مجموعه ای از تصاویر و صداها رو طرح میکنه و با رعایت برخی اصول حاکم بر این هنرها به هدف خودش که انتقال تفکر و یا مفهوم ویژه ای هست دست پیدا میکنه. هنر سینما از نظر محتوا با زمینه‌های گوناگون علوم انسانی، علوم ارتباطات،‌ ادبیات و رشته‌های مختلف هنری ارتباط داره و از نظر تکنیکی از مفاهیم فیزیک صوت، شیمی، مکانیک و الکترونیک استفاده میکنه.
شرایط ورود به رشته سینما
شرایط ورود به رشته سینما
دانش آموزان علاقمند به رشته سینما در صورت کسب امتیاز لازم هدایت تحصیلی میتونن برای پایه دهم از بین شاخه فنی و حرفه ای و رشته های زمینه هنر رشته سینما رو انتخاب کنن و به ادامه تحصیل بپردازن. دوره های آموزشی آزاد رشته سینما در آموزشگاه ها هم تدریس میشه.
ویژگی های فردی کسی که رشته سینما میخوونه
ویژگی های فردی کسی که رشته سینما میخوونه
اگه شما هم به رشته سینما علاقمندین بهتره اول خودتون رو محک بزنین و ببینین که ویژگی ها و توانایی های لازم برای ورود به این رشته رو دارین یا نه! یکی از این ویژگی ها اینه که افراد علاوه بر علاقه باید استعداد ذاتی هنری به رشته سینما داشته باشن. اونها همچنین باید تجربیات هنری، اطلاعات عمومی هنر، آشنائی با عکاسی، داشتن قدرت بیان خوب، روحیه اجتماعی قوی، خلاقیت ذهنی بالا همچنین تسلط بر زبان و ادبیات فارسی داشته باشن. بخصوص اگه قصد دارین که در دانشگاه هم ادامه تحصیل بدین و گرایش فیلم‌نامه‌نویسی رو انتخاب کنین تسلط بر زبان فارسی و ادبیات خیلی بیشتر به کارتون میاد.
 
پایه دهم
پایه دهم
 
پایه یازدهم
پایه یازدهم
 
پایه دوازدهم
پایه دوازدهم
برای دانلود کتاب های رشته سینما فنی حرفه ای هم میتونین از این لینک استفاده کنین.
 
در رشته سینما امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وجود داره. علاقمندان به رشته سینما برای قبولی در یکی از دانشگاه های برتر باید تراز حداقلی ۶۰۰۰ کانون و رتبه ۲۰۰۰ کشوری کنکور سراسری رو به دست بیارن.
اگه شما هم از طرفدارهای دو آتیشه ی سینما هستین و دوس دارین که در این رشته ادامه تحصیل بدین آیا میدونین که در این رشته با چه مباحثی آشنا میشین؟ در رشته سینما با اصول طراحی و مبانی هنرهای تجسمی، موسیقی، عکاسی، تحولات سینمای ایران و جهان، تاریخ هنر ایران و جهان، نقد و تحلیل فیلم، نوشتن فیلمنامه و مراحل ساخت و تولید فیلم، کار در کارگاه مبانی زیبا شناسی و درک تصویر، کار در کارگاه نگارش، کار در کارگاه فنی سینما، آشنا میشین و البته یکی از راه هایی که میتونین بیشتر با این فن آشنایی پیدا کنین اینه که خودتون همیشه در جستجو و تلاش باشین. کلاس های متعدد شرکت کنین و به تماشای فیلم و خواندن و دیدن نقدهای سینمایی بپردازین. این راه ها ایده هایی فوق العاده برای آشنایی بیشترتون با سینماست. پس از هیچکدومشون غافل نشین و از دستشون ندین!
گرایش های اصلی رشته سینما
گرایش های اصلی رشته سینما
گرایش های مختلف رشته سینما در دانشگاه چی هستن؟
گرایش های مختلف سینما شامل چهار گرایش کارگردانی، گرایش فیلمبرداری، گرایش فیلمنامه نویسی و گرایش تدوین هست.
درس های مشترک در گرایش های مختلف سینما عبارتند از آشنایی با هنر در تاریخ، فرهنگ عامه،‌ آشنایی با هنرهای تجسمی،  آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان، آشنایی با ادبیات معاصر ایران و جهان، تاریخ فلسفه، جامعه‌شناسی، اصول و مبانی ارتباطات، ‌ موسیقی، طراحی مقدماتی، روانشناسی،‌  تمثیل شناسی، تاریخ اجتماعی ایران، معماری، ریتم‌ در هنرها، تاریخ سینما، عکاسی،‌ گزارش‌نویسی، تاریخ اجتماعی جهان، شناخت رنگ،  مبانی هنرهای نمایشی، مبانی تدوین،  اصول فیلمنامه‌نویسی، اصول فیلمبرداری، اصول کارگردانی.
معرفی رشته تدوین گرایش رشته سینما
معرفی رشته تدوین گرایش سینما
دروس اصلی وتخصصی گرایش تدوین چی هستن؟
دروس اصلی وتخصصی گرایش تدوین عبارتند از صدا، لابراتوار فیلم، آشنایی با نقاشی متحرک، تولید برنامه‌های تلویزیونی، مستندسازی، آشنایی با سبک‌های سینمایی، موسیقی فیلم،‌ تدوین، موسیقی، شناخت تحلیلی تدوین،‌  تئوری‌های تدوین، ترکیب ‌بندی تصویر، پروژه نهایی.
معرفی رشته فیلمنامه نویسی گرایش سینما
معرفی رشته فیلمنامه نویسی گرایش سینما
دروس اصلی و تخصصی گرایش فیلمنامه‌نویسی عبارتند از آشنایی با متون نمایشی فیلم، سبک‌های ادبی جهان،  ‌تحلیل فیلم، شخصیت‌شناسی،‌ تاریخ ادبیات نمایشی، فیلمنامه نویسی، آشنایی با شعر در ایران و جهان، آشنایی با ادبیات کودکان،‌ قصه در ادیان، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی،  تحلیل فیلمنامه، تصویرنامه نویسی، پروژه نهایی.
معرفی رشته کارگردانی گرایش سینما
معرفی رشته کارگردانی گرایش سینما
دروس اصلی و تخصصی گرایش کارگردانی عبارتند از آشنایی با نقاشی متحرک، صدا، لابراتوار فیلم، تولید برنامه‌های تلویزیونی، آشنایی با متون نمایشی، مستندسازی، جلوه‌های خاص،‌ اصول بازیگری، کارگردانی،  تحلیل فیلم، ‌آشنایی‌ با سبک‌های سینمایی، موسیقی فیلم،‌ شیوه‌های رهبری بازیگر، مدیریت تولید، پروژه نهایی.
معرفی رشته فیلمبرداری گرایش سینما
معرفی رشته فیلمبرداری گرایش سینما
دروس اصلی و تخصصی گرایش فیلمبرداری عبارتند از صدا، لابراتوار فیلم، ترکیب‌بندی تصویر، گریم، تصویربرداری، جلوه‌های خاص، فیزیک نور و عدسی، شناخت ابزار فیلمبرداری، فیلمبرداری در نقاشی متحرک،  تحلیل فیلم، پرسپکتیو رنگ و نور، نورپردازی، فیلمبرداری، شناخت مواد خام، پروژه نهایی.
زمینه های شغلی رشته سینما
زمینه های شغلی رشته سینما
فارغ‌التحصیلان رشته سینما میتونن به عنوان کارگردان، فیلم نامه نویس، فیلمبردار و تدوینگر در سینما فعالیت کنن و یا جذب مرکزهای هنری و آموزشی بشن. اونها به عنوان هنرمند میتونن مفاهیم فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه رو به تصویر بکشن.
ساخت فیلم با عوامل غیر حرفه ای و حرفه ای، دستیار کارگردان، دستیار فیلم بردار، دستیار تدوین و نورپردازی، طراحی و نقاشی صحنه، کارگردان سینما، تولید برنامه های سینما، طراحی گریم و ماسک، نویسنده فیلمنامه و غیره که در طرح زیر آورده شده.
رشته سینما با توجه به بازار کاری که در ایران دارد رشته خوبی است ولی مثل هر رشته دیگه نیاز به علاقه و استعداد و تلاش و پشتکار زیاد داره. در مجموع رشته سینما رشته ای مناسب هست و اگه فارغ التحصیلان این رشته مهارت های لازم در این رشته رو به خوبی یاد گرفته باشن بازار کار خیلی خوبی هم داره و میتونن درآمدهای بالایی به دست بیارن و اونهایی که خیلی عشق شهرت هستن این رشته خیلی براشون مناسبه. اونها میتونن با پرورش دادن استعدادهای هنریشون و تلاش زیاد در این زمینه و با داشتن روابط اجتماعی قوی و صبر و حوصله زیاد حتی به شهرت جهانی دست پیدا کنن.
تنها هنرستانی که رشته سینما تدریس میشه هنرستان کانون سینما گران جوان است . آدرس میدان آرژانتین خ بخارست کوچه ۹ پلاک ۴ شماره تماس ۸۸۷۱۴۳۶۳ الی ۴ میباشد .

واژه سینما یعنی چی و اولین مخترعانش چه کسانی بودن؟

توضیح مختصری راجع به سینما

شرایط ورود به رشته سینما چیه؟

علاقمندان رشته سینما چه ویژگی ها و توانایی هایی باید داشته باشن؟

درس‌های این رشته در پایه دهم و یازدهم و دوازدهم فنی حرفه ای چی هستن؟ 

چطور میشه کتابهای رشته سینما را دانلود کرد ؟

امکان ادامه تحصیل در رشته سینما وجود داره؟

چه دانشگاه‌هایی رشته سینما رو ارائه میدن؟


درس های مشترک در گرایش‌های مختلف سینما چی هستن؟


دروس اصلی و تخصصی گرایش فیلمنامه‌نویسی چی هستن؟

دروس اصلی و تخصصی گرایش کارگردانی چی هستن؟

دروس اصلی و تخصصی گرایش فیلمبرداری چی هستن؟

بازار کار رشته سینما چطوره؟

زمینه های شغلی رشته سینما عبارت است از :

 در مجموع رشته سینما رشته خوبیه؟

  • خدمات دانشجویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی