گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

معرفی رشته اقتصاد

يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۹ ب.ظ

رشته اقتصاد در ایران با توجه به توانایی های علمی، استعداد و علایق دانش آموزان بعد از کنکور سراسری انتخاب می شود و یا انتخابیست که بالاجبار دانش آموز آن را قبول شده است. در ایران برای این رشته از مقطع لیسانس به بالاتر امکان تحصیل وجود دارد و رفته رفته جایگاه رشته اقتصاد در حال شکل گیری است و در تحصیلات بالاتر در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد و دکترا به صورت خیلی تخصصی تر ادامه می یابد.

بازار کار رشته اقتصاد به گونه ای است که یک اقتصاددان باید در تعامل با سایر رشته ها باشد. ازآنجایی‌ که اقتصاد جدایی‌ ناپذیر از علوم سیاسی و فرهنگی هر ملتی است دانشجو و فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد بدون شک شناختی از این موارد نیز به دست خواهند آورد و حداقل مزیت آموختن این رشته درکی از رفتارهای ملت و دولت و اوضاع سیاسی اقتصادی مملکت خود و دیگر ملت هاست و البته در کشورمان نسبت به دیگر رشته ها دارای بازار کار متناسبی نیز می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

در رشته اقتصاد به لحاظ علمی هدف اصلی بهینه سازی است. به زبان عامیانه هدف این است بتوانیم بیان کنیم که چه مقدار از منابعی را که در اختیارداریم صرف چه‌ کاری کنیم تا حداکثر منفعت را به دست آوریم. همانطور که از این تعریف برمی آید اقتصاد رشته ای کاربردی است بالأخص که در دنیای امروز بزرگ‌ترین درگیری، جدال بر سر منابع ازجمله آب، نفت، انرژی، زمین و .. است. بنابراین بازار کار اصلی رشته اقتصاد، بحث بازارهای مرتبط با منابع می باشد، به خصوص منابع مالی و منابع انرژی. بانک های بسیار زیادی وجود دارند که عنوان رشته اقتصاد را یدک می کشند و همین نشان از اهمیت رشته اقتصاد در بازار کار بانکی کشور می باشد. بانکهایی همچون مهر اقتصاد و اقتصاد نوین.

در کشورهای خارج از ایران این رشته دارای اهمیت فراوانی است؛ اما متأسفانه در ایران هنوز آن‌طور که باید وشاید جایگاه خود را پیدا نکرده است البته باید توجه داشت هرساله به تعداد شرکت‌ کنندگان آزمون کارشناسی ارشد اقتصاد افزوده می شود و این خود گواه بر امید است که چه‌ بسا اقتصاد نیز به‌ زودی جایگاه واقعی خود را در ایران پیدا کند.

برای ورود قاطعانه و پراعتبار به بازار کار رشته اقتصاد در ایران باید از سد کنکور گذشت. رشته اقتصاد یک رشته شناور می باشد که همه داوطلبان اعم از تجربی، ریاضی و انسانی می توانند آن را انتخاب کنند ولیکن این رشته بیشتر مرتبط با رشته انسانی می باشد. این که رشته اقتصاد را در دانشگاه تهران بخوانید یا دانشگاه آزاد باعث ایجاد تفاوتهای شما با دیگران می شود. سعی کنید اگر می خواهید رشته اقتصاد را به عنوان رشته دانشگاهی خود برگزینید و همچنین از بازار کار خوب آن استفاده ببرید از همین ابتدا در یک دانشگاه خوب پذیرفته شوید. لزوم برنامه ریزی برای کنکور برای پذیرفته شدن در رشته اقتصاد نیازمند مشاوره و یک برنامه ریزی دقیق است. هیچوقت جزء کسانی نباشید که بالاجبار در رشته اقتصاد پذیرفته شده اند بلکه موفقیت از آن کسانی است که حتما می خواهند اقتصاد بخوانند و می دانند که چرا باید اقتصاد بخوانند. شما باید برای تصاحب بازار کار بهتر این رشته در مقاطع بالاتر ادامه دهید. بسیاری نیز این شانس را دارند که از مقطع ارشد به این رشته تغییر رشته دهند. توجه داشته باشید که دانشگاه خوب باعث ایجاد فرهنگ خوب در شما می شود و فرهنگ خوب تحصیلی باعث ایجاد خلاقیت و رشد مهارتهای شما می شود.

  • خدمات دانشجویی

نظرات  (۱)

  • دانشجوی همیشگی مدیریت
  • با ارزوی توفیق
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی