گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

یک روش ساده برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش

یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های پژوهشگران و دانشجویان در انجام کار پژوهشی خود (چه مقاله و چه پایان نامه) یافتن منابع مرتبط و خوب است. مخصوصاً پژوهشگران تازه کار اصلاً نمی‌دانند  برای یافتن منابع خود باید از کجا شروع کنند و چه کاری باید انجام دهند. بسیاری از اساتید نیز در آغاز رهنممودهای کلی و مبهمی به دانشجویان ارایه می‌کنند و از آنها می‌خواهند حتماً در نوشتن کار پژوهش از مقالات خوب و منابع جدید استفاده نمایند. در این مطلب قصد داریم یک روش ساده برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش را برای پژوهشگران و دانشجویان بیان کنیم (بیشتر بخوانید: چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟).

یک روش ساده برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش

وقتی موضوع پژوهشی انتخاب می‌شود یقیناً سابقه پژوهشی یا ادبیات پژوهشی خاص خود را در بین پژوهش‌های قبل‌تر دارد. این پژوهش‌ها منبع عظیمی می‌توانند برای یک پژوهشگر باشند تا در نگارش کار خود از انها استفاده نماید.

بارها اتفاق می‌افتد که ما نمی‌توانیم تمامی منابع و سوابق پژوهشی مرتبط با موضوع پژوهش‌مان را از طریق جستجوی تک به تک آنها پیدا کنیم. همچنین، اینکه منابع چقدر مرتبط به موضوع پژوهش ما هستند یا خیر نیز مشخص نمی‌‌شود. بارها پژوهشگران با صرف زمان زیاد مقالات مختلفی که جستجو نموده‌ند را مطالعه می‌کنندو نهایتاً مطالب کاملاً مرتبط و مورد قبول اندکی پیدا می‌کنند.

یکی از بهترین روشهای یافتن منابع مرتبط و دقیق آن است که در آغاز کار محقق سعی کند یک مقاله یا پایان‌نامه که بیشترین ارتباط با موضوع پژوهشی خود دارد را پیدا کند. در مرحله بعدی سعی نماید به قسمت رفرنس‌های آن مقاله یا پایان نامه مراجعه نماید و به بررسی منابعی که آن مقاله یا پایان نامه استفاده نموده است رجوع کند.

در این روش محقق یقیناً با منابعی مواجه خواهد شد که بیشترین ارتباط را با موضوع پژوهشی وی خواهند داشت. فرض کنید که شما پژوهشی با عنوان درمان بر اساس فراشناخت برای اختلال کاهش اضطراب در زوجین را بررسی می‌کنید.یکی از رفرنس‌های خوب در این زمینه می‌تواند مقاله‌ای با عنوان

THE EFFICACY OF METACOGNITIVE THERAPY FOR ANXIETY AND DEPRESSION: A META-ANALYTIC REVIEW باشد.

این مقاله یک مقاله چاپ شده است. با رجوع به رفرنس‌های این مقاله، میتوانید یک رفرنس بسیار خوب و مرتبط دیگر را با عنوان Metacognitive Therapy for Anxiety and Depression پیدا کنید.

اینک شما می‌توانید این رفرنس را جستجو کرده و آن را هم مورد توجه قرار دهید. با ادامه این کار شما گنجینه‌ای از سوابق پژوهشی کاربردی و بسیار مرتبط را خواهید داشت که با تلفیق آنها با پژوهش‌های جدید دیگر کار پژوهشی قوی و خوبی را نگارش خواهید نمود.

در نهایت این راهبرد را به پژوهشگران ارایه میدهیم که در نظر داشته باشند یک مقاله بیش از یک رفرنس را به شما معرفی می‌کند. کافیست به قسمت رفرنس‌های ان مقاله رجوع کنید و منابع و رفرنس‌های دیگر را نیز مشاهده نمایید.

نظرات  (۱)

سلام

 

جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون 1 ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

 

هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

 

سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

 

ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی