گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

چگونه جستجوی منابع علمی را در اینترنت دقیق انجام دهیم؟

بسیاری از پژوهشگران برای نگارش مقاله و چاپ و انتشار آن امروزه منابع مورد نیاز خود را از اینترنت جستجو می‌کنند و مراجعه به کتابخانه‌ها و جستجوی آنها در کتب فیزیکی بسیار اندک شده است. از سوی دیگر پژوهشگرانی که می‌خواهند منابع خود را از درون کتابهای فیزیکی پیدا کنند با مشکلات مختلفی اعم از عدم دسترسی به این منابع مواجه می‌شوند. برحسب تجربه، پژوهشگران و دانشجویانی که برای انجام پروژه پژهشی اعم از مقاله یا پایان نامه اقدام نموده‌اند در آغاز هیچ اطلاعی از روشهای جستجوی منابع در اینترنت ندارند و یا مهارت آنها در این کار بسیار محدود می‌باشد. در اینجا قصد داریم با پاسخ به سوال چگونه جستجوی منابع علمی را در اینترنت دقیق انجام دهیم؟ به ارایه سه راهکار خوب برای این دسته از پژوهشگران و دانشجویان بپردازیم (بیشتر بخوانید: ۱- چگونه برای نگارش مقاله یا پایان نامه ادبیات پژوهشی جدید جستجو کنیم؟ ۲- یک روش ساده برای دسترسی سریع به منابع مرتبط با پژوهش).

چگونه جستجوی منابع علمی را در اینترنت دقیق انجام دهیم؟

۱- به جای استفاده از کلمه از یک عبارت استفاده کنید و آن عبارت را در داخل دابل کوتیشن ” ” قرار دهید. با قرار دادند کوتیشن در اول و آخر یک عبارت به موتور جستجو (مانند موتور جستجوی گوگل، یاهو و …) دستور می‌دهید که:۱- هر صفحه اینترنتی که در آن عبارت تایپ شده شما وجود دارد را برای شما نشان دهد ۲- نتایج جستجو را برحسب دقیقاً همان عبارتی که شما تایپ کرده‌اید نمایش دهد برای مثال، شما قصد جستجوی اطلاعاتی در زمینه تاثیر تغییرات آب و هوا بر سرطان پوست دارید؛ احتمال دارد فرد در شکل غیر حرفه‌ای جستجو را با کلمات آب و هوا، تغییرات، پوست، سرطان و تاثیر شروع کند و هریک از این ۵ واژه را به صورت مستقلانه جستجو کند. در این هنگام خواهید دید موتور جستجو برای مثال برای واژه پوست حدود ۳۵ میلیون نتیجه چستجو ارایه می‌کند که این حجم از نتایج به هیچ عنوان به درد پژوهشگر نخواهد خورد. بهترین کار ممکنه این است که عبارتی کوتاه و کاملاً مرتبط درست کنید و آن را در داخل کوتیشن گذاشته و جستجو نمایید: “تاثیر تغییرات آب و هوا در سرطان پوست” خواهید دید ۳۵ میلیون جستجو به ۷۰ جستجوی کاملاً مرتبط محدود گردید.

۲- از کلمات مترادف و اختصاری رایج برای کلید واژگان خود استفاده کنید. یکی از بهترین روشهای جستجوی حرفه‌ای استفاده از کلمات مترادف در کنار کلمات دقیق می‌باشد. برای مثال اگر شما درباره جنگ جهانی دوم در حال جستجوی مطالب هستید می‌توانید به جای جنگ جهانی دوم از واژه جایگزین World War II استفاده کنید. استفاده از کلمات مترادف و هم خانواده و جایگزین و یا کلماتی که واژگان اختصاری دارند در جستجو بسیار الزامی و مهم است.

۳- محدود کردن جستجو به زمان انتشار مقالات. تقریباً تمامی موتورهای جستجو به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید جستجوی خود را محدود به یک زمان خاص کنید. برای مثال، وقتی شما می‌خواهید مقالات ۵ سال اخیر را در یک حیطه خاص به دست آورید و مقالات قدیمی‌تر مدنظر شما نیست، می‌توانید بازه زمانی ۵ سال اخیر را انتخاب کنید، سپس به جستجوی کلید واژگان خود بپردازید.

لینک‌های مفید دیگر را مطالعه کنید.

  • خدمات دانشجویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی