گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

اهمیت کلمات کلیدی در مقاله

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۳۱ ب.ظ

اهمیت کلمات کلیدی در نگارش مقاله

انتشار یعنی شناساندن مجلات. با انتشار انواع مقالات پژوهشی، تحقیق را به خوانندگان‌شان می شناسانند. با این حال، بسیاری از محققان تنها چند نشریه معدود را به طور منظم مطالعه می‌کنند. این‌ها همان نشریاتی هستند که تنها به انواع مقالاتی که عنوان آن‌ها کاملاً با زمینه کار‌شان مرتبط است می‌پردازند. برای مثال، کسانی که در زمینه روماتولوژی کار می‌کنند، احتمالاً «مجله روماتولوژی» را می‌خوانند.

چرا نشریات از شما کلمات کلیدی می‌خواهند؟

در حالی که افراد فعال در زمینه اقتصاد محیط زیست ممکن است «مجله اقتصاد محیط زیست» را بخوانند. علاوه بر این مجلات تخصصی، بسیاری از محققان خواننده یک یا دو مجله چند رشته‌ای مانند نیچر یا ساینس نیز هستند (یا حداقل نگاهی به محتویات آن می اندازند). محققان به خواندن این مجلات می‌پردازند تا مدام خود را به روز نگه دارند به خصوص بسیاری از محققان به سراغ مجلات تامسون و مقالات تامسون با فاکتور تاثیر بالا می روند. با این حال، گاهی ممکن است انواع مقالات مربوط به یک زمینه و رشته خاص در مجلاتی منتشر شوند که محققین آن رشته یا هیچ وقت سراغ آن‌ها نرفته‌اند یا گاهی و به صورت گذرا آن‌ها را مطالعه کرده‌اند. اینجا جایی است که موتورهای جستجو و خدمات نمایه سازی کارآمدی خود ثابت می‌کنند و صد البته، برای انجام این‌کار نیاز به کلمات کلیدی دارند.

کلمات کلیدی کلید دروازه اطلاعات هستند. کلمات کلیدی محققان را به مقالات مرتبط با زمینه کاری‌شان رهنمون می‌سازند، مقالاتی که ممکن است در نشریاتی که معمولاً محققان فوق مطالعه می‌کنند، یافت نشوند. مقالات مرتبط احتمالاً به این دلیل از نظر‌ها دور می‌مانند که در مجلاتی که آن محقق خاص به طور منظم مطالعه می‌کند منتشر نشده است. و حتی زمانی که این مقالات در مجلاتی که محقق به طور منظم مطالعه می‌کند منتشر شده، ممکن است وی متوجه این موضوع نشود که مقاله مورد نظر با زمینه کاریش مرتبط است، زیرا ممکن است عناوین مقالات نتوانند ارتباط آن‌ها را نشان دهند. اجازه دهید مثالی بزنیم تا ببینیم چرا کلمات کلیدی می توانند مفید واقع شوند. مقاله‌ای با عنوان «روش جدید در درمان دیابت» در مورد این مطلب توضیح می دهد که چگونه برخی از گیاهان دارویی می‌توانند به درمان بیماری دیابت کمک کنند. با این حال، عنوان دقیقاً به این مطلب اشاره نمی‌کند و حتی نامی از گیاهان فوق الذکر هم نمی‌برد. کلمات کلیدی مناسب این مقاله میتواند به نام علمی‌گیاهان فوق اشاره کند، بدین ترتیب هر نوع جستجویی در مورد نام این گیاهان محققان دیگر را به مقاله مورد نظر ما رهنمون خواهد ساخت.

بنابراین، کلمات یا عبارات عنوان مقاله را به عنوان کلمه کلیدی استفاده نکنید چون کارکرد کلمات کلیدی تکمیل اطلاعات داده شده در عنوان است. کلمات موجود در عنوان به طور خودکار در نمایه‌ها گنجانده می‌شوند و کلمات کلیدی هم به عنوان یک سری نشانه و راهنمای اضافه عمل می‌کنند. در نهایت، چگونه باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید؟ در اینجا چند پیشنهاد برای انتخاب کلمات کلیدی برای مقاله منتشر شده در مجله میاوریم:

۱- در صورتی که مقاله بر یک منطقه خاص (جغرافیایی، آب و هوایی، غیره) تمرکز دارد، از آن به عنوان یک کلمه کلیدی استفاده کنید (مناطق استوایی نیمه خشک، منطقه قطبی، جنگل پوشیده از درختان کاج).
۲- مواد و تکنیک‌های آزمایشگاهی که می‌توانند کلمات کلیدی خوبی در انواع مقالات باشند را از نظر دور نگه ندارید (HPLC، آلکالوئیدها، کریستالوگرافی اشعه X، مدفوع حیوانات).
۳- بررسی کنید که آیا کار‌برد‌ها و کارکرد‌های بالقوه پژوهش می‌تواند به عنوان کلمات کلیدی به کار رود یا خیر (کشاورزی ارگانیک، درمان سرطان، نگهداری طولانی مدت، بهره وری انرژی).
۴- از پدیده‌ها یا مسائل خاص به عنوان کلمات کلیدی در مقاله نویسی استفاده کنید (تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا، توسعه پایدار، مهندسی ژنتیک).
۵- کلمات یا عبارات عنوان مقاله را به عنوان کلمات کلیدی استفاده نکنید.

  • خدمات دانشجویی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی