گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

آیا روزمه پژوهشی قوی برای چاپ مقالات بعدی تاثیرگذار است؟

چاپ و انتشار مقاله به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مطالب مختلف همین وب سایت از عوامل زیادی برای چاپ و پذیرش مقاله صحبت کرده‌ایم که می‌توان به کیفیت غنی و علمی مقاله، روش پژوهشی خلاق و نتابج جدید و جالب اشاره کرد. اخیراً در وب‌سایتها و منابع مختلف دیگر نشانه‌هایی از سوگیری داوران هنگام داوری مقاله صحبت به میان می‌آید که این سوگیری می‌‌تواند ناشی از کشور محل سکونت، دانشگاه، همکاران پژوهشی و رزومه پژوهشگر باشد. در این مطلب به بررسی این سوال که آیا روزمه پژوهشی قوی برای چاپ مقالات بعدی تاثیرگذار است؟ می‌پردازیم (بیشتر بخوانید: نحوه امتیاز دهی به مولفان یک مقاله).

آیا روزمه پژوهشی قوی برای چاپ مقالات بعدی تاثیرگذار است؟

منظور از رزومه پژوهشی فعالیت‌های پژوهشی و مقالاتی است که یک فرد در طول سالیان قبل کار کرده است. بسیاری از مجلات رزومه پژوهشی افرادی که برای پذیرش و چاپ مقاله خود به آنها مراجعه نموده‌اند را بررسی می‌کنند. بررسی رزومه پژوهشی برای ادیتورهای مجلات کار آسانی است. کافی است نام یا ایمیل مولف یا مولفان مقاله را در پایگاه‌های مختلف علمی همانند گوگل اسکولار جستجو نمایند تا مقالاتی که به نام آنها در مجلات چاپ شده است مشخص گردند. میزان کفایت علمی افراد معمولاً با h ایندکس نمایش داده می‌شود. هرچند این شاخص نقاط ضعف خاص خود را دارد و بسیاری از پژوهشگران انتقادات جدی برای این شاخص وارد می‌کنند اما در هر صورت این شاخص یکی از شاخص‌هایی است که نشان می‌دهد مقالات فرد در گذشته دارای چه کیفیتی بودند و سایر مقالات از مقاله‌های انها تا چه اندازه به عنوان رفرنس استفاده کرده‌اند.

طبیعتاً امکان دارد برخی از پژوهشگران در رزومه خود هیچ مقاله‌ای را نداشته باشند و به تبع آن h ایندکسی نیز برای آنها گزارش نمی‌شود. مجلاتی که معمولاً اعتبار بالایی دارند معمولاً در داوری مقاله این محققان جانب احتیاط را رعایت می‌کنند چون شناختی از مولفان ندارند و علی‌رغم کیفیت مقاله بالای آنها احتمال رد مقاله نیز وجود دارد. بنابر تجربه، اگر هم اکنون اولین مقاله خود را در حال نگارش هستید و قصد دارید آن را به یک مجله با اعتبار و درجه علمی بالا ارسال نمایید به دنبال همکار پژوهشی باشید که در زمینه تخصصی خودتان دارای رزومه قوی پژوهشی است.

صراحتاً باید متذکر شویم که اگر نام فردی که رزومه پژوهشی قوی دارد در مقاله شما به عنوان همکار پژوهشی درج شده باشد به نوعی اعتبار مقاله شما را بالاتر می‌برد  و باعث می‌شود که ادیتورهای مجلات با اعتماد بیشتری اولین مقاله شما را مورد بررسی قرار دهند. بعد از چاپ یک مقاله در مجلات معتبر اگر شما بعداً قصد چاپ مقاله دیگری را داشته باشید تا حدود زیادی می‌توانید اعتماد ادیتورها را به خود جلب کنید تا مقاله شما را مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است که ذکر نام افراد دیگر در مقاله باید با اطلاع  و رضایت آنها باشد و همچنین می‌بایست مقاله شما دارای جذابیت خاصی باشد تا بتوانید رضایت آنها را برای همکاری در پژوهش جلب کنید.

نظرات  (۱)

ممنون عالی بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی