گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

انجام پایان نامه ، پروپوزال، تحقیق، پروژه های دانشجویی و نگارش مقالات همایشی و پژوهشی، ترجمه کلیه متون انگلیسی

گرین پروژه، ارائه دهنده خدمات دانشجویی

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز
جمعی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف آمادگی انجام پروژه های دانشجویی شما عزیزان را در زمان و هزینه پیشنهادی شما داریم برای درخواست:
راه های ارتباطی ما در پیام رسان های تلگرام، واتس آپ و سروش با شماره
09030980702
ارتباط فقط به صورت پیام در پیام رسان ها
ای دی تلگرام:
@projenr


به تمامی کسانی که عضو کانال تلگرامی ما شوند در سفارش های خود از تخفیف بهره مند خواهند شد

لینک کانال تلگرامی:
https://t.me/Greenprojecttt

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

آیا استخراج مقاله از پایان نامه مصداق سرقت علمی است؟

بسیاری از دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های مختلف ایران و جهان ملزم هستند برای کسب اجازه جهت دفاعیه از پایان نامه خود مقاله‌ای از پایان نامه خود استخراج نمایند و آن را در مجلات علمی چاپ کنند. استخراج مقاله از پایان نامه ماهیتاً فاقد مشکل است اما از این جهت که مطالب مقاله و پایان نامه مشابه یکدیگر خواهند بود این گمان را در ذهن بسیاری از پژوهشگران نقش می‌بندد که مشابهت محتوایی مقاله با پایان نامه به عنوان سرقت علمی محسوب شود.  بنابراین با طرح این سوال که آیا استخراج مقاله از پایان نامه مصداق سرقت علمی است؟ سعی نموده‌ایم تا با مطالعه وب سایت‌های معتبر و نظرات داوران و کارشناسان زبده مقاله و مجله به این سوال پاسخ دهیم (بیشتر بخوانید: انتشار سالامی و انتشار حجم دهنده چه مفهومی دارند؟).

آیا استخراج مقاله از پایان نامه مصداق سرقت علمی است؟

تبدیل پایان نامه یا رساله به مقاله جهت چاپ در مجلات علمی پژوهشی اقدامی قابل پذیرش است. بسیاری از ژورنال‌های دنیا در مواجهه با مقالاتی که مستخرج از پایان نامه هستند مادامی که نویسنده مقاله در کاورلتر مقاله خود توضیح دهد که مقاله ارسالی مستخرج از پایان نامه است و رفرنسی از پایان نامه را نیز در مقاله ذکر کنند مشکلی ندارند. با این حال، نرم افزار سرقت علمی که عمدتاً مجلات از آن استفاده می‌کنند احتمال دارد درصد مشابهت به دست آمده را بالا گزارش نماید. این درصد زمانی به بیشترین حد خود می‌رسد که شما محتوای پایان نامه را به صورت کامل در مقاله کپی کرده باشید. برخی مجلات با این میزان از کپی و شباهت مشکل دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود که هنگام استخراج مقاله از پایان نامه یا رساله سعی کنید جلمات و شیوه نگارش مطالبی که استخراج می‌کنید را تغییر دهید تا حجم شباهت کمتر شود.

افزون بر این، شیوه نگارش مقاله با پایان نامه متفاوت است و بهتر است روش و شکل جمله‌بندی‌ها و نحوه ارایه مطالب پایان نامه در مقاله را به شکلی ارایه نمایید که خوانندگان حساس و حرفه‌ای ضعف در تبدیل پایان نامه به مقاله را متوجه نشوند. باید اذعان نماییم، بحث سرقت علمی بیشتر در پایان نامه‌هایی که به زبان انگلیسی نگارش شده‌اند بیشتر محل بحث است اما در پایان نامه‌هایی که به زبان فارسی نوشته می‌شوند نیز مشکل عمده‌ای که وجود دارد این است که نویسنده نمی‌تواند ادبیات پایان نامه را به ادبیات نگارشی مقاله تغییر دهد . عدم تغییر فضای پایان نامه به فضای نگارشی مقاله یک مشکل بزرگ در مقالاتی است که از پایان نامه مستخرج می‌شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی